„Със засилването на икономическата криза в България, с влошаването на икономическата ситуация наличието на пари у бизнеса и населението се свива много бързо за съжаление, което кара както нашите абонати, така и стопански клиенти да се опитват да отлагат определени плащания", каза Димитрачков. Той допълни, че има желание у клиентите на дружеството да не си плащат навреме сметките и има много новопостъпили искания за разсрочване особено от големите стопански клиенти.
„Бих искал много ясно да кажа, че ние по отношение на събираемостта, а именно навременното събиране в пълен размер на сумите по сметките, не можем да си позволим никакъв компромис. От успешното събиране на сметките на крайните клиенти от страна на ЧЕЗ, EVN и E.ON зависи финансовото здраве на целия енергиен сектор. Защото парите, които ние събираме, плащаме на НЕК и НЕК ги разпределя по-нататък по веригата назад към производителите на електроенергия. В момента, в който в нашата система бъде направен пробив в събираемостта, това в много кратки срокове може да декапитализира целия енергиен сектор", каза членът на УС на E.ON.
Голяма част от 40-те млн. лв. задължения са от бизнес клиенти, които от своя страна имат несъбрани вземания и ние се опитваме да им помогнем да си ги съберат, обясни Димитрачков.
Той обясни, че ВиК-Добрич е общо взето най-проблемният длъжник на компанията и въпреки доброто си желание да си плащат навреме, те просто не събират достатъчно често и достатъчно пари, за да ни плащат на Е.ON, което потребяват като електроенергия
„Това, което в момента правим с ВиК-Добрич конкретно е, че ще бъдат разпратени писма до техните най-големи клиенти, сред които има и немалко хотели по Черноморието, на които ще им бъде любезно напомнено, че е тяхно задължение след като са пили, да си платят, и ако това не се случи, ние няма да имаме друг избор, но в началото или средата на летния сезон да им спрем водата", обясни Димитрачков.
Източник: Дарик