Автобусите, които разполагат с охлаждаща техника, са 50 и са собственост на частния превозвач. Само 35 от тях обаче са с изправни машини, обясни изпълнителният директор на фирмата Антраник Шакариян. Общият брой автобуси, които пуска фирмата на ден, са 120.
По информация на Шакариян, до момента няма установен случаи с шфьор, който не е пуснал климатик, който е в изправност. Това е причината и да няма предвидени санкции за водачите, обясни той.
Автобусите, с които разполага "Градски транспорт ", са 125, но дори и закупените преди две години не разполагат с климатици, уточни за Дарик Веселин Михайлов - член на борда на директорите на фирмата. Причините да не се набавят средства за транспорт с охлаждащи машини са от различно естество. По думите на Михайлов проучванията за района и града показват, че наличието на климатици не е изгодно от техническа и икономическа гледна точка - спирките са на къси разстояния, намират се на около 200 метра една от друга, а разходите за гориво се увеличават при включена климатична техника.
Относно автобусите, в които дори прозорците не се отварят, от "Градски транспорт" обясниха, че има люкове, които създават естествена вентилация. Михайлов не отрече, че има такива в общинския превозвач и дори ги сравни с аквариуми. Проблемните возила нямало как да бъдат спрени от движение през лятото, защото трябвало да бъде спазена транспортната задача, за да не бъде санкционирана фирмата.
Източник: Дарик