![](http://i.id24.bg/img/loader.gif)
ЗАРЕЖДАНЕ...
Екип на МУ-Варна участва във форум, посветен на привличането на чуждестранни студенти у нас | ||||||
| ||||||
Основната цел на форума бе да представи най-новите тенденции за привличане на международни студенти, да предложи последните проучвания и анализи в сферата на глобалния маркетинг и комуникации в образователната сфера, да посочи добрите примери за успешни практики в Европа в работата с чуждестранни студенти, да даде полезни практически насоки на университетските специалисти с цел изработване на успешни комуникационни концепции, а също и да насочи към идеи как да се подобри взаимодействието между различните институции. Обучението бе открито от заместник-министъра на образованието и науката Наталия Митева, която поздрави участниците от името на министър Галин Цоков. По време на обучението бяха оповестени данни, според които през следващата 2025 г. се очаква в света да има 250 млн. студенти. Само преди десетилетие, през 2015 г., техният брой е бил 200 млн. На фона на световната тенденция за увеличаване на броя на студентите, в Европа те намаляват по демографски причини. Затова европейските университети се стремят да привличат студенти от цял свят с най-различни похвати. Сред тях е силното онлайн присъствие на университетите, включително чрез различните социални мрежи. Сред дискутираните теми бяха тези за разбирането на глобалния образователен пазар и за световните тенденции в студентската мобилност, ключовите фактори, влияещи върху избора на дестинация за обучение на студентите, а също и къде е България, в сравнение с други държави. Акцент на семинара бяха още изграждането на силна университетска марка в международен план, комуникацията като един от най-важните академични инструменти за успех, както и ефективното използване на дигитални платформи и социални медии за маркетинг на образователния продукт. Лекторът Панайотис Каколирис представи иновативния комуникационен подход "intellemo“, съчетаващ интелигентност с емоционалност, запозна представителите на българските висши училища с различните способи да бъдат по-разпознаваеми в онлайн пространството. Семинарът бе съпътстван с уъркшопи, в които сформираните работни групи от университетите имаха за задача да изработят единна концепция за привличане на чуждестранни студенти, да предложат работещи решения по различни казуси с цел преодоляване на предизвикателства, работа с фокус групи, работа в консорциум в целевата държава, включително предложения за подходи, методи и тактики за изработване на печеливши стратегии. |
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове? | ||
Много добре (445) | 14% | ![]() |
Добре, но можеше и по-добре (426) | 14% | ![]() |
Не се справи (605) | 19% | ![]() |
Пълна трагедия (1667) | 53% | ![]() |
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg