Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Експерт: Около 500 млн. евро ще струва изграждането на автомобилен тунел под канала до Белослав
Автор: Пламена Николова 09:28 / 03.06.2019Коментари (3)7601
©
От направените проучвания от клъстер КЧИЗ от анализи на всички инженерни съоръжения за преминаване през варненското езеро и за достъп на дълбоководни кораби до Варненското езеро и до Пристанище Варна - Запад инвестицията за изграждане на тунел с дължина 1,8-2 км се равнява на 450-500 млн. евро днес като инвестиция за тунел под воден канал отговарящ на ЕС изискванията от норми и на ниво сигурност.

Това сподели за Varna24.bg д-р инж. Дойчин Ников от клъстер КЧИЗ. Ето част от коментара му относно изграждането на автомобилен тунел под канала до Белослав.

"Това е порядъка на инвестицията, ако разглеждаме изграждането на автомобилен тунел двулентов с пешеходна част, плюс задължителният осигурителен (авариен) или дублиращ втори тунел, с дълбочина на преминаване поне 22-24 метра и съгласно направеният анализ от изградени тунели в Европа за последните 20 години, а също и проектите за подводни тунели, който са планирани за реализация в Гърция, Полша и в други европейски държави. Изграждането на такъв тунел е напълно техническо възможно, но това инвестиционно е напълно не обосновано като инвестиция за държавата ни днес, особено за преминаване под Варненското езеро край Белослав при липса на планирано изграждане на магистрала АМ "Черно море" до 2025 година.

Изграждането на тунел и втори мост във Варненското езеро в избор място е пряко свързано с развитието на Пристанище Варна в планиране и с изграждането на дълбоководно пристанище в бъдеще. Избора къде ще бъде дълбоководно пристанище пряко определя къде ще бъде вторият Аспарухов мост във Варна.

Към момента няма решение на държавно ниво в цел евентуално преместване на товарното пристанище изцяло в Пристанище Варна - Запад, също липсва взето окончателно решение от Министерство на транспорта (МТ) относно бъдещето на Пристанище Варна от гледна точка на модернизация и развитие, като дълбоководно пристанище. Основната преграда за достъпа на дълбоководните кораби от години към варненското езеро се явява ограничената височина Air draft = 43 m на Аспарухов мост. 

Инвестицията за тава съоръжението е държавен ангажимент и това съоръжение - мост или тунел в избор трябва задължително да бъде съгласувано от гледна точка на развитие на Пристанище Варна и от гледна точка това което е заложено в ОУП-Варна като развитие за град Варна. 

Спред експерти на СНЦ "КЧИЗ" е нужно държавническо отношение и решение за свикване на експертен съвет още 2019 година с участие на експерти - МТ, МРРБ, ДППИ и Пристанище Варна, който съвет да постави въпроса ребром ще има ли Варна дълбоководен терминал и къде ще бъде разположен той. 

Второ - избора от такава визия и стратегия от планирано развитие на пристанището и модернизацията му в един хоризонт от поне 20 години напред може да обоснове окончателно решение за положението и дълбочината на преминаване на тунел през Варненското езеро или Air draft от височина втори мост и положението им във Варненското езеро след направени нужни - обемни социални, икономически, транспортни и геополитически анализи", сподели инж. Ников.








Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 03.06.2019 г.
+2
 
 
Petrov Цена 250 евро на километър??? Ейййййй, голяяяяяма лакомия, голямо нещо! И, на каква база си я получават тази цена? На база от какво се нуждае поредната любовница, или от нуждата на "бизнесмена" от Ролс Ройс? Я, да сравним цифри и цени в НОРМАЛНИТЕ държави: " ... ПРОЕКТЪТ ЗА ТУНЕЛ В КРЕСНЕНСКОТО ДЕФИЛЕ Дължина: 2 км Цена: Общо 125 млн. евро или 67.5 млн. евро/км ЛЕРДАЛСКИ ТУНЕЛ В НОРВЕГИЯ Дължина: 24,5 км. Цена: 125 млн. евро, или 4,9 лн. евро/км А най-дългият тунел в Азия е японският Чжунаншан - 18 км. Открит е през 2007 г., преди по-малко от 10 години. Изграждането му е струвало по 8 млн. долара/км, или общо 144 млн. долара." Та, как я получиха БЪЛГАРСКИТЕ "СПЕЦИАЛИСТИ" тази цена от 250 милиона евро на километър?
Aнонимен
на 03.06.2019 г.
+3
 
 
тези добре лиса. може и без такъв тунел.
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Октомври 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Зима 2024/2025 г.
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
Риск от чума по дребните преживни животни
Отношенията София-Скопие
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Варненци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Статистика: