Управителят на електроенергийната компания обясни, че в резултат на рязкото понижение на температурите в края на януари, потреблението на електроенергия в Североизточна България значително нарасна. За периода 25 - 27 януари ЕНЕРГО-ПРО регистрира средно 22,53 % ръст на консумираната електроенергия спрямо същия период на предходната седмица (18 - 20 януари). За област Варна средното увеличение на потреблението на електроенергия през същия период е 28,06 %. При по-голямата част от клиентите завишената консумация ще се отрази в следващата сметка - тази за февруари, която се плаща през март.
Абаджиев информира представителите на медиите във Варна, че и тази година ЕНЕРГО-ПРО стартира кампанията ЕНЕРГО прозрачност, която включва анализ на потреблението на клиенти, които имат по-високи сметки от обичайните за периода. Специалисти на компанията ще извършат проверка на показанията и точността на електромерите на тези клиенти в тяхно присъствие.
"Ние сме отворени за диалог и държим да има пълна прозрачност на сметките за електроенергия. Затова инициираме проверки в присъствието на клиентите, ако те имат необичайно високи сметки. Представители на медиите също могат да присъстват, ако проявяват интерес", заяви управителят на ЕНЕРГО-ПРО.
"Всяка зима потреблението на електричество се покачва и това създава финансови затруднения на част от нашите клиенти. Ние сме готови да предложим подходяща схема за разсрочване на задълженията на клиентите, които срещат затруднения да заплащат сметките си в срок.", допълни той.
Кампанията ЕНЕРГО прозрачност стартира за първи път през февруари 2013 година. Тогава ЕНЕРГО-ПРО провери по своя инициатива електромерите на 1000 клиенти. В рамките на кампанията не бяха установени случаи на надписани сметки или неточни електромери.
Управителят на електроенергийната компания представи и кампанията "В услуга на клиента", която ЕНЕРГО-ПРО стартира във връзка със Световния ден на потребителя - 15 март. Кампанията включва три инициативи. Първата е създаване на мобилен изнесен офис, който ще работи по график в по-малките населени места, където няма постоянни центрове за обслужване на клиенти. Тя стартира на 11 февруари в град Провадия. Втората е новата услуга "Енергиен консултант". Тя се предлага в центровете за обслужване на клиенти, където всеки битов клиент ще има възможност да получи индивидуална консултация за подобряване на енергийната ефективност на своето домакинство. Третата инициатива е организирането на "Приемен ден на ръководството" на компанията. Тя включва срещи с клиенти по график в различни градове на Североизточна България. Графикът на изнесения мобилен офис и на приемния ден на ръководството е обявен на интернет страницата на ЕНЕРГО-ПРО www.energo-pro.bg.