Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
"Енерго-Про" постави горна граница за част от неустойките за клиентите си
Автор: Екип Varna24.bg 15:40 / 24.10.2013Коментари (0)1216
© Impact Press Group
Горна граница за част от неустойките, които да плаща на клиентите си, постави дружеството "Енерго-Про", доставящо ток в Североизточна България. "Енерго-Про" не иска да плаща повече от 300 лева, ако се докаже, че по негова вина потребителят е останал за няколко дни без ток или не са спазени други срокове, определени в общите условия на компанията. Това стана ясно по време на изнесеното във Варна заседание на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране, която публично обсъди общите условия, предаде Дарик.

В документа е записано, че при доказано неспазване на сроковете от страна на енергото дружеството плаща неустойка в размер на 10 лева на всеки 24 часа закъснение, но не повече от 300 лева. В случай че потребителят остане повече от 24 часа без електричество, компанията е е длъжна да му плати първоначално 30 лева и по 20 лева за всеки следващ период от 12 часа без осигурен ток. И тук горната граница е 300 лева.

От енергийния регулатор отказаха да приемат искането на "Енерго-Про" с мотива, че то не е обосновано. "Защо горната граница е 300, а не 3000 лева", попита един от членовете на комисията.

По същите причини регулаторът отхвърли предложението на енергото потребителите с изключен ток да плащат по 100 лева глоба, в случай че отново неправомерно са възстановили електрозахранването на обекта.

По време на заседанието от "Енерго-Про" поискаха срокът за отчитането на електромерите да е 33 дни, а не 31 дни, както е приел регулаторът.

"Бихме искали да имаме толеранс от 1-2 дни. В противен случай, ще бъдем принудени да назначим допълнителен персонал", коментира Стефан Абаджиев, член на УС на "Енерго-Про".

"Енерго-Про" настоява още да може да прекъсва тока на клиентите си при просрочие от 10 дни, а не от 20, както предлагат от комисията.

"Считаме, че 20 дни е прекомерно дълъг период и би затруднил ликвидността на дружеството", председател на УС на "Енерго-Про Продажби" Пламен Стефанов.

Отговорът на ДКЕВР бе, че очакват смислен анализ на това искане. "От една страна, оборотният капитал, включен при ценообразуването, касае по-голям период от време. От друга - събираемостта от битовите потребители е сравнително висока", коментира Анжела Тонева, председател на ДКЕВР.

Окончателното решение на комисията ще бъде взето, след като днешното обществено обсъждане, добави тя.

Неотдавна от "Енерго-Про" предупредиха за увеличаване на авариите през идната година заради намалените средства за инвестиции. Според Тонева подобно заключение не е логично, защото нормативната база разрешава инвестициите да се включат предварително или след тяхното извършване. "Ние сме взели едно справедливо решение да бъдат включени, след като бъдат направени инвестициите. Управлението на дружеството трябва да вземе решение как да финансира инвестициите", добави Тонева.









Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Самолетна катастрофа в Казахстан
Издирват 13-годишно момче със Синдром на Даун в Старозагорско
Криско прави център за деца със специални нужди
Зима 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: