От Енерго-про изпратиха коментар във връзка с публикацията на
Varna24.bg, в който варненка споделя изнадата си от спирането на електрозахранването в офиса й. Публикуваме позицията на дружеството без редакторска намеса:
Във връзка публикация във вашия новинарски сайт със заглавие "
Варненка: Ако шокиращо ви дръпнат шалтера, вероятно сте с нов клиентски номер в Енергото, за който не подозирате!“ бихме искали да направим допълнително уточнение по темата.
Промяната в клиентските номера е нормално следствие от смяната на доставчика, за която клиентите са уведомени чрез данните за контакт, които са предоставили и фигурират в базата данни на компанията. В уведомленията се посочва, че поради нереализиран избор на доставчик на електрическа енергия от страна на клиентите, е извършено прехвърляне по служебен път към доставчик от последна инстанция. Тези изисквания са упоменати в ЗИДЗЕ (§15, ал. 5, изр. 2 от ПЗР на ЗИД на ЗЕ (ДВ. бр.57/26.06.2020 г.) по реда на чл. 104, ал. 2 от Правилата за търговия с електрическа енергия. Мрежовото дружество от Групата ЕНЕРГО-ПРО изпрати уведомление относно промяната до всички засегнати от нововъведеното нормативно задължение клиенти, в което се казва, че служебно преминават на Доставчик от последна инстанция с всички произтичащи от това промени. В допълнение през последната година и половина беше проведена мащабна информационна кампания в медиите и на сайтовете на компанията. От небитовите клиенти се очакваше да сключат индивидуални договори за доставка на електроенергия по свободно договорени цени в срок.
Към настоящия момент ЕНЕРГО-ПРО Продажби продължава да снабдява с електроенергия небитовите клиенти, които не направиха своя избор на доставчик на свободен пазар в законоустановения срок, но вече в ролята си на Доставчик от последна инстанция. Поради промяната в доставчика небитовите клиенти на ЕНЕРГО-ПРО Продажби в ролята му на ДПИ имат нов клиентски номер, който може да се провери на сайта на дружеството:
https://energo-pro-sales.bg/bg/e-uslugi/proverka-za-nov-klientski-nomer-po-star-klientski-nomer. Модулът за проверка на новия клиентски номер по стар клиентски номер е достъпен и от секция Електронни услуги на сайта на ЕНЕРГО-ПРО, непосредствено до модула Проверка на сметка.
Компанията за пореден път напомня, че доставката на електроенергия от ДПИ е временно решение и е необходимо фирмите да потърсят оферта за снабдяване с електроенергия на свободен пазар.
Подробна информация за доставката на електрическа енергия за небитовите клиенти след 01.07.2021 г. е налична на началната страница на ЕНЕРГО-ПРО Продажби. За допълнителни разяснения относно условията на доставка от ДПИ и стъпките за излизане на свободен пазар на разположение на клиентите са имейл
service@energo-pro.bg, денонощен телефон 0700 800 61, както и Центровете за обслужване на клиенти (ЦОК) на ЕНЕРГО-ПРО в Североизточна България. При необходимост ЦОК ще работят с удължено работно време на местата с клиенти пред офисите след края на работния ден.