© Impact Press Group | | Eжегодният автосалон в Двореца на културата и спорта във Варна отвори врати вчера. Изложението, което се провежда за десети пореден път, ще продължи до 12 септември, като по време на форума посетителите ще могат да разгледат близо 30 марки автомобили. Сред тях има една дузина ретро возила, сред които и единственият в света "Берлие", произведен през 1928 г. Там е и "Пакард" от 1951 г., който се е ползвал от охраната на Ал Капоне. Точно тези са и най-скъпите автомобили на изложението, но за съжаление на заможните колекционери те не са за продан. Тази година за първи път на автосалона ще присъстват и някои от най-ексклузивните марки, като например БМВ, "Ягуар" и "Нисан". Именно "Ягуар"-ът е най-скъпият автомобил от тези, които се продават на изложението. Става дума за шестцилиндровия модел XJL, чиято цена започва от 152.000 лева и може да нарасне до много повече в зависимост от екстрите, които желае клиентът. Веднага след британското возило в ценовата листа на участниците на изложението се нареждат моделите на БМВ - лимузината от Серия 5, БМВ X1 и БМВ Х5. Освен това под покрива на Двореца на културата и спорта са изложени и няколко автомобила, за които този автосалон е премиерен или предпремиерен за България. Сред тях най-голямо впечатление прави "Сааб 95", който може да бъде закупен за 90.000 лева. Всичките автомобили са отворени за посетители. Организаторите уточниха, че и тази година ще има томбола, като най-големите късметлии от нея ще си спечелят и тест драйв на Nissan GRT, като трасето ще бъде специално подбрано, за да се усетят пълните възможности на автомобила.Пазарът на автомобили буксувал все по-силно
Все по-трудно става да се съберат известни марки, които да участват в едно такова изложение. Това заяви един от организаторите на автосалона - Ивайло Жаглов от "Експо тийм". Според него автомобилопроизводителите са наясно, че с такива изложения по-скоро се показват, отколкото се продават техните произведения и това е една от основните причини те да се дърпат. "От 2008 г. насам пазарът на автомобили се свива с около 50%, независимо дали става дума за тримесечие, полугодие или цяла година. Това е секторът на икономиката, който заедно със строителството е най-засегнат", заяви Жаглов. Противно на това твърдение обаче идват думите на дилърите от щанда на най-скъпия автомобил на автосалона - "Ягуар". "Не само че има сериозен интерес, но има и сериозни продажби, въпреки че сумата е доста голяма за повечето от българите", заявяват автотърговците. Върху това влияе и все по-малкият брой автомобили, които се внасят оттатък Ламанша. "Британските автомобили, които се внасяха допреди известно време, бяха втора ръка и наистина бяха по-евтини от тези, които могат да се купят тук, в страната ни. При тях обаче започнаха да се появяват сериозни проблеми и с десния волан, и с регистрирането на тези возила, и затова все повече хора предпочитат да платят по-скъпо, но да си спестят куп главоболия", разказаха от щанда на "Ягуар".
Източник: в. "Народно дело" |