С изграждане на бул. "Васил Левски" в участъка от ул. "Подвис" до ул. "Девня" се прекосява диагонално целият град, като се осигурява директна връзка от най-южната част на града до изхода към североизточната част и курортните комплекси на града.
Пресичанията на новият участък с всички напречни районни артерии - ул." Прилеп", булевардите "Цар Освободител", "Сливница", "Вл. Варненчик" и ул. "Кракра" ще се осъществява на различни нива, като бул. "Васил Левски" ще преминава на долно ниво, неприкосновено и по този начин ще изпълнява предназначението си на скоростно трасе;
По цялата дължина на булеварда от ул."Божур"/"Прилеп" до ул."Г.Пеячевич"/"Девня" ще се изпълнява корекция на отводнителния канал, като същия се удълбочава и облицова и остава средна разделителна ивица на двете отделни пътни платна на бул."Васил Левски".
Съществуващото мостово съоръжение на ул."Прилеп" ще бъде премахнато и на негово място ще бъде изградено изцяло ново. Това се налага от реконструкцията на отводнителния канал и от необходимостта да се осигури премостване (надлез) на две платна с разделител, като общата ширина в напречно отношение е около 27м. Също така се изграждат и връзките - качване/слизане между артериите само в и от посока Златни Пясъци.
На бул."Цар Освободител" - действащото мостово съоръжение е временно, с недостатъчен отвор, странично от сегашното положение на отводнителния канал, който в участъка е облицован, и като местоположение и дълбочина не отговаря на нуждите на инвестиционния проект. В това кръстовище реконструкцията е много голяма, спрямо съществуващото положение. Поради близостта на двете улици - "Прилеп" и "Цар Освободител", същите нямат директна връзка помежду си. За да се осъществи такава ще се направи пробив от ул."Кестен", както и ще се продължава по ул."Прилеп" до ул."Отец Паисий" за развръзка на кореспонденциите.
По бул."Сливница" - към момента съществува съоръжение, което няма да отговаря на инвестиционното намерение след изграждането на бул."Васил Левски". Тук също се налага разрушаване на сегашният мост и изграждането на изцяло нов. В този транспортен възел всички посоки са осигурени, с минимални конфликти /като конфликтни точки/.
За неприкосновено преминаване на бул."В. Левски" на долно ниво, ще бъдат изградени рампи за слизане и качване, както и велотрасе.
Нивото на бул."Вл.Варненчик" се запазва към съществуващо положение, а бул."В.Левски" се "потапя".
Разминаването на двете нива отново се осъществява чрез изграждане на ново мостово съоръжение. Локалните платна се изграждат на пилотни конструкции и осигуряват връзките на кореспонденциите, посока Център и посока Изход към АМ "Хемус".
Ул."Кракра" - на пресичането с тази улица, към момента, няма съществуващо съоръжение, изпълненото такова е на ул."Кап.Райчо". С настоящата инвестиция се изгражда изцяло ново мостово съоръжение - надлез, който е съобразен с бъдещото предвиждане на регулационните планове и концепцията на ОУП на града. В общия план е предвидено преминаване на ул."Кракра" през цялата територия на района и през Западна промишлена зона, като районна артерия.
С изграждането на съоръжението към бул."В. Левски" на този етап ще се подготви и бъдещото преминаване на ул. "Кракра", а съществуващото съоръжение на ул."Кап. Райчо Николов" ще се реконструира за пешеходно движение.
Връзка и преход от бул."В.Левски" с ул."Георги Пеячевич" към ул."Девня" - Разстоянието от около 200м. е решено чрез обединяване в кръгово кръстовище/а, чрез плавно преминаване на транспортните потоци от бул."Левски" към ул."Девня", за бърз изход/вход от града. В този участък се налага изграждането на 2бр. допълнителни мостови съоръжения, при пресичането на дерето. Зоната между двата булеварда - "Девня" и "В.Левски" ще се залеси и благоустрои за по- приветлив облик на града в района.
Наред с големите мостови съоръжения по трасето, общо 7 бр., голямата дължина на пилотните конструкции при рампите за слизане и качване - около 3 300м., значителната реконструкция и удълбочаване на охранителния канал /‘Франга дере"/, се изграждат и реконструират всички подземни комуникации като водопроводи и канализации, електроразпределителни и телекомуникационни трасета.
Трасето на булеварда се пресича от съществуващия II-ри Горнопоясен колектор с диаметър 1500 мм. стоманобетон, отвеждащ отпадните води на около 60% от територията на града, който не може да бъде реконструиран. Това налага нивото на отводнителния канал да бъде съобразено с него. По трасето на булеварда ще се изградят също и: ново улично осветление - съвременно с LED осветители, велоалейна мрежа, пешеходни трасета, както и пресичания, чрез изграждане на пасарелки над нивото на булеварда.
Изграждането на бул. "Васил Левски" е най- мащабният инфраструктурен проект във Варна от десетилетия. Проект със стратегическо значение за града.
Новоизграденият участък на булеварда заедно със съществуващият към момента ще осигури директна връзка от най-южната част на града до изхода към североизточната част на града и ще бъде главен разпределител на вътрешноградското движение между периферните райони и традиционните градски територии.