© | Община Варна ще предприеме действия по запазване на марката FUNCITY. Ще бъдат запазени словната марка и цветовете на варненския младежки фестивал. Това стана ясно на заседание на комисията по младежки дейности и спорт, предаде Дарик.Тъй като Общината финансира събитието е редно тя да е собственик на марката, заяви Лилия Христова, шеф на общинска дирекция "Младежки дейности и спорт". Тя се ангажира с това да придвижи въпроса към дирекция "Правно-нормативно обслужване".
За провеждане на фестивала тази година Общината осигурява 100 000 лева. Към момента под формата на дарения и реклама е осигурено съфинансиране от около 40 000 лева, разкри председателят на Сдружение "Варненски младежки фестивал" Стефан Бъчваров. Той обаче отказа да посочи повее подробности преди подписване на договорите. Все пак стана ясно, че става въпрос за компания производител на енергийни напитки, медийна компания и такава, която се занимава със строителство.
Общинските съветници посъветваха организаторите на FUNCITY да наблегнат на кандидатстването с проекти по европрограми. От Сдружение "Варненски младежки фестивал" обаче се оправдаха с липсата на човешки ресурс.
"С тези средства го правим много на мускули. Членовете на екипа не можем да си позволим някаква работа, защото половин година сме заети с организиране на фестивала", отбеляза Стефан Бъчваров. По думите му, основните координатори на фестивала миналата година са били 6-7, а сега са само трима.
Преди отпускането на първите 30 000 лева за провеждането на фестивала организаторите да представят подробна информация за какво точно ще бъдат изразходвани средствата, решиха съветниците.
Тази година FUNCITY ще се проведе за шести пореден път. Събитието е насрочено за дните от 24 до 28 август. Според организаторите от Сдружение "Варненски младежки фестивал", FUNCITY е подкрепен от над 80 неправителствени организации и неформални групи. Безплатното посещение за всички граждани пък приобщава публика от над 50 000 души. |