© Impact Press Group | | Технически проблем възникна още в първия ден от обработката на ферибота "Авангард", пътуващ по новата линия Варна - Кавказ. От БДЖ, оператор на фериботното пристанище, изпитали сериозни затруднения с напасването на железопътните линии. По тази причина за повече от 24 часа бяха разтоварени едва 14 вагона с масла. По думите на Симеон Ананиев от Изпълнителна агенция "Желозопътна администрация", затруднението е временно и еднократно. Той посочи, че щом веднъж се уточнят подробностите, нещата вече ще вървят гладко. Заради забавянето пък фериботът "Героите на Одеса" се наложи цял ден да изчаква на рейда. По думите на Ананиев, виновни са си от Параходството. Той трябвало да пристигне още преди десетина дни от Иличовск, да бъде разтоварен и да получи нови превози с направление грузинското пристанище Поти. По график фериботът трябвало да пристигне преди "Авангард", да бъде обработен и да отплава преди плавателния съд, идващ от Кавказ.Не на същото мнение е изпълнителният директор на Параходство "Български морски флот" кап. Христо Донев. Той посочи, че фериботът се движи изцяло по график. Според първоначалните планове той е трябвало да застане на кея още във вторник вечерта. За тогава се предвиждало да приключи и разтоварването на "Авангард". На другото корабно място пък товари изчаква още един ферибот, опериран от БМФ - "Героите на Севастопол".
След като "Авангард" се разтовари, ще са необходими няколко дни, за да се върнат празните цистерни и фериботът да отплава с тях. От пристанищния оператор - БДЖ, са преценили, че руският плавателен съд ще изчака на мястото на "Героите на Севастопол". Той се намира на другото корабно място и също изчаква да бъде натоварен. За целта той ще бъде изведен на рейда, а след отплаването на "Авангард" ще бъде върнат отново. Като глупава определи идеята изпълнителният директор на БМФ Христо Донев. Той посочи, че от железниците не са дообмислили добре, че по този начин ще похарчат няколко хиляди евро държавни пари. Собственик на "Героите на Севастопол" е Български морски квалификационнен център и той ще плати за пилотските услуги в двете посоки и изразходваното гориво, обясни Донев.
Източник: в. "Позвънете новини" |