© Varna24.bg | | За по-малко от 5 месеца Съветът на директорите на "Градски транспорт" е допуснал общинската фирма да натрупа задължения в рамер на 2,7 млн лева. Голяма част от дълговете - около 1,8 млн, са за гориво, разкриха от ГЕРБ в морската столица.Лошите финансови резултати на общинското дружество са излезли наяве 20 дни преди последното увеличение на цената на билета за градски транспорт от 15 юли. Прокуристът на "Градски транспорт" Пенчо Пенчев разкрил задълженията пред общинската комисия по транспорт.
Повече от месец не можем да накараме шефовете на изцяло общинското дружество да представят отчетите за тежкото финансово състояние пред назначената подкомисия и след официално наше искане, заявиха от местното ръководство на ГЕРБ.
Вместо да назначи в управлението на общинската фирма изявени професионалисти и да приеме оздравителна програма, управляващото мнозинство увеличи състава на Съвета на директорите от 5 на 7 души и избра за членове представители на политическите сили от мнозинството. Като повод за вдигане на цената на билетчето пък бе изтъкнато повишаването на международните цени на петрола. Според ГЕРБ обаче причината са лошото управление на "Градски транспорт", както и натиска от страна на работниците и служителите за увеличение на заплатите и социалните придобивки.
След увеличението на билетчето за градски транспорт в града с 20 ст, общинската фирма увеличи приходите си със 150 хиляди лева месечно. Дори и те не са достатъчни за излизане на "Градски транспорт" от кризата. Не можем да си обясним как при това състояние се купуват нови автобуси, заяви Емил Радев - председател на групата на общинските съветници от ГЕРБ. Освен това до момента в Търговския регистър все още не е публикуван Годишния финансов отчет на дружеството за 2007 г., което е нарушение на закона, обяви още Радев.
Надяваме се Варненската прокуратура да се самосезира след медийните публикации по проблема. Ако те не го направят, ние ще ги уведомим с писмо. Въпросът ще бъде повдигнат и на утрешното редовно общинско заседание, заяви Павел Димитров, областен лидер на ГЕРБ.
Основният въпрос е дали натрупаните задължения са в резултат на некадърно управление или състоянието на "Градски транспорт" е резултат от целенасочени действия, които водят фирмата към фалит, коментира Димитров.
Източник: Дарик |