ГЕРБ признаха перспективния проект "Гуцанов" | ||||||
| ||||||
Тези дни стана ясно, че част от плана, представян многократно от червения председател, е на път да се реализира. Вярно, не с мащабите, които Варна заслужава, но пък това ще даде повод за рязане на предизборни ленти и тупания по рамото - колко много управляващата партия е направила за града. "Така с чужда пита помен лесно се прави", коментират по този повод варненци, които години наред слушат идеята на Гуцанов за нов порт и нова атракционна зона на морска гара. "Пристанище Варна" ЕАД стартира инвестиционна активност на територията към момента, като е инициирано разработването на подробен устройствен план, който ще даде по-конкретна визия за територията. Това съобщиха от ДП "Пристанищна инфраструктура". Оттам напомниха, че в одобрената през 2005 г. от министъра на транспорта и съобщенията и министъра на регионалното развитие и благоустройството "Актуализация на генералните планове на пристанищата в района на пристанище за обществен транспорт с национално значение Варна" е предвидено поетапно реализиране на нов пътнически терминал в района на пристанищен терминал Варна-изток. Първият етап залага на ново функционално зониране на територията при 1-во - 3-то корабно място като атракционно-пътническа и рекреационна зона и нейното свързване с градската обществена инфраструктура. Вторият етап - развитие на територията, която ще бъде освободена при изместване на контейнерния терминал от 3-то - 5-о корабно място. "Целта е изнасяне на основни търговски дейности, свързани с товаро-разтоварни операции, в нови зони, извън градската част, като по този начин ще се създаде възможност за нов подход към организиране на пространството с оглед ползването на кейовата и тиловата инфраструктура за морска пътническа дейност и яхтване", коментираха от ДП "Пристанищна инфраструктура". В разработката се предлага концептуално градоустройствено решение, правещо връзка с гаровия площад и Морската градина и отварящо града към акваторията на пристанището и към морето. Предвижда се и адаптиране на част от съществуващите сгради към новата функция и заедно с изграждането на нови обеми и пространства да създадат среда, носеща характер на модерен пътнически терминал. Всъщност за преместване на пристанището се говори от години. Идеята обаче бе ударно поставена на дневен ред от Гуцанов през 2003 г. И ударно се работеше по нея до 2010 г. Беше определено мястото, където да бъде построен новият контейнерен терминал - срещу "Максуда". Държавата подписа споразумение с Японската банка, която отпусна 160 млн. евро кредит за целта. Държавата и общината подписаха меморандум, според който кметството да управлява освободената зона от товарните кейове, за да изгради новата атракционна територия. Общинският съвет, тогава с председател Гуцанов, започва подготовката за обявяване на международен архитектурен конкурс за територията около морска гара. И така до 2010 г. Тогава ГЕРБ обявиха, че започват подготовка за отдаване на пристанището на концесия. Спряха проекта и замразиха в банката отпуснатите 160 млн. евро от японската държава (бел. ред. и до момента парите са на стендбай, тъй като японците не разрешиха кредитът да бъде пренасочен за нова жп инфраструктура). Варненските депутати от ГЕРБ пък се проявиха като яростни противници на проекта "Гуцанов". До миналата седмица, когато стана ясно, че два от товарните кейове трябва да бъдат отворени и да се превърнат в атракционна зона, което на практика означава, че ГЕРБ започват реализация на проект, за който лобира и работи от години лидерът на основния им политически противник БСП. Последствията от спирането на плана вече са видими |
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове? | ||
Много добре (506) | 15% | |
Добре, но можеше и по-добре (465) | 14% | |
Не се справи (646) | 19% | |
Пълна трагедия (1796) | 53% |
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg