Георги Геров, "Възраждане": България има огромен потенциал за развитие на туризма, но няма държавна подкрепа
Туристическият сектор е един от най-печелившите за икономиката на България, но въпреки това държавата не предприема никакви действия, за да отстрани натрупаните с годините проблеми в бранша. Това заяви кандидатът за народен представител от листата на "Възраждане“ в 3 МИР – Варна Георги Геров. Той отбеляза, че държавата "лежи“ на стари лаври и отделя изключително малко средства за популяризиране на България на пазарите, нещо което се отразява пагубно за сектора.
"Конкурентните на България, държави като например Турция, Гърция, Хърватска, Кипър – отделят в пъти повече средства за реклама и резултатите са видими – милиони туристи всяка година отиват на почивка там, а не в България. При това богати туристи. След като изгонихме руските туристи, сме на път да изгоним и останалите. Липсата на всякаква стратегия за развитие на този критично важен за българската икономика отрасъл – вече се усеща изключително силно.
Вместо да търсим нови пазари, ние стоим на едно място и чакаме да се случи чудо. В сектор туризъм – чудеса не се случват. Всичко зависи от маркетинга, условията и качествения продукт“, категоричен бе Геров.
Сериозен проблем от години е липсата на работна ръка, качествена инфраструктура и слабата реклама.
"България, за разлика от много други туристически държави разполага с предимството, че имаме капацитет да развиваме всякакви форми на туризъм – започвайки от масов, стигайки до културен, винен, религиозен, спа и прочие. Макар и да сме малки като територия, условията в България за развитие на всеки един туристически продукт са огромни, но браншът не получава помощ от страна на правителството, което се отразява на цялата икономика. Всяка партия повтаря, че този сектор е приоритетен, но когато дойде време за реални действия – управляващите бързо забравят, какво са обещали“, каза още Георги Геров.
Решенията, според кандидата за народен представител са следните:
- Обучения на кадрите в туризма още от училищен етап
- Подобряване на инфраструктурата по Черноморието
- Масирана рекламна стратегия
- Популяризиране на археологическите и културни обекти в страната
- Поемане на част от цената на седалките в чартърните полети от държавата
- По-добро обезпечаване на курортите с полицейски екипи и пожарни команди