Предложението е внесено в Общината през февруари. 20-те лева ще се дължат за възстановяване на разходите по принудителното задържане на превозното средство с техническо средство тип "скоба", уточни Аргиров.
Именно липсващите механизми за контрол забавиха въвеждането на системата за платено паркиране. За да заработят "сините зони" е нужно местният парламент отново да реши колко ще плащат шофьорите за махане на скобата.
В края на октомври м.г. Варненският административен съд отмени решението на Общинския съвет, с което се въвеждаше глоба от 30 лв. при поставянето на "скоба" на нередовен автомобил. Делото беше образувано по жалба на областния управител Данчо Симеонов. Пред съда той отбеляза, че решението за въвеждането на такъв налог не е оповестено публично 14 дена преди приемането му и поради тази причина е нямало обществено обсъждане на темата. Според съда решението е трябвало да бъде оповестено чрез сайта на общината и местните печатни издания, което не е направено. От решението не ставало ясно кой и при какви условия ще дължи възстановяване на разходите по принудителното задържане на превозно средство с техническото средство тип "скоба" - дали в случая се отнася за цена на услуга или на местна такса.
20 лева е било и първоначалното предложение на УНПП, разкри шефът на общинското предприятие. Местният парламент обаче реши да увеличи на 30 лева размера на таксата за освобождаване от скобата. Последната дума все пак имат общинските съветници, посочи Аргиров.
Първите зони за платено почасово паркиране трябваше да влязат в експлоатация още през май миналата година. През юни 2009 г. въвеждането на системата бе възложено на фирма "Сименс" ЕООД, която спечели обществената поръчка. Бяха разчертани и обособени около 200 паркоместа. Поставени бяха и паркинг автоматите на избраните места - на ул. "Русе" (в отсечката между ул. "Кръстьо Мирски" до ул. "Кавала", включително и на площадчето, образувано между двете улици), на бул. "Чаталджа" (между ул. "Ген. Колев" и ул. "Цар Асен"), на ул. "Цар Асен" (между ул. "Печ" и ул. "Драва Чех") и на ул. "Преслав" (пред областната администрация - Варна).
Металната скоба ще се поставя на предното ляво колело. Бележка на предното стъкло ще информира шофьора кога колата му е била закопчана и как може да я освободи. Ако дължимите левове не бъдат платени до края на деня, колата ще бъде вдигана от паяк. Всичко това ще бъде описано в наредба за сините зони, когато му дойде времето. Ще има и разяснителна кампания за преференциите, които ще ползват живущите в района.
Предвижда се работното време на "сините зони" да е от 8 до 17 часа, без събота и неделя. Паркирането ще струва левче за час при максимален срок 3 часа. Тарифата за паркиране бе одобрена от Общинския съвет преди близо 2 години. Въпреки това в общинската хазна не е влязла и стотинка от тази дейност. Простите сметки показват, че от "сините зони" Общината може да прибира по половин милион лева на година.
За "сини зони" във Варна вече 3 години повече се говори, отколкото се прави. Основната цел на зоните за кратковременно платено паркиране е облекчаване на трафика в центъра. Въвеждането им бе препоръчано и от авторите на проекта за Общ устройствен план на Варна. Според експертите платените места за кратковременно паркиране във Варна могат да са 2600.
Източник: Дарик
Още по темата (235): | |