"И до момента имаме ясен ценоразпис за всички услуги", категоричен бе изпълнителният директор на МБАЛ "Св. Марина" проф. д-р Красимир Иванов. Информацията била видна в интранет системата на здравното заведение, можела да се получи и с телефонно обаждане до касата за платени услуги. Те са регламентирани, за да се избегнат интерпретации по темата, допълниха от болницата. Според проф. Иванов обаче доводите за издаване на документ с детайлно описани разходи са необосновани. "Ако минем на варианта фактура с касов бон трябва да се осчетоводи всичко, което е смяна на модела на финансиране", каза той. Като цяло подкрепя идеята всеки да е информиран за похарченото за лечението му, но това ще изисква касата да плаща реалните стойности. Защото често пъти лечението надхвърляло значително сумата, плащана по клинична пътека. По-добро решение в този смисъл би било да се дава фактура за реалните разходи за лечение, които болният да осребрява в Здравната каса, допълни още шефът на болницата. Така болницата ще се ангажира само с лечение, а Здравната каса - с финансовата страна на нещата.
Директорът на МБАЛ "Св. Анна" доц. д-р Лидия Петкова уточни, че болницата има точен ценоразпис за услугите по каса и за тези, които не поема. Тя смята, че ще е по-добре, ако нещата са регламентирани, за да бъдат лекарите и болницата защитени. "В момента пациентът подписва декларация, в която посочва дал ли е допълнително средства. Но не разбирам идеята да се дава касов бон. Вероятно е застраховка срещу спекула. Още няма нормативен документ, според който да издаваме такъв подробен бон", допълни доц. Петкова.
Източник: в. "Позвънете новини"