© Varna24.bg | | Докато шофьори в "Градски транспорт" се чудят на какво отгоре ще им бъдат орязвани социалните придобивки и класът за прослужено време, лъсна, че бордът на директорите е подписал договор за доставка на дизелово гориво на апетитната стойност от 9,3 млн. лв. Нафтата ще бъде доставена от фирма посредник "Сима" от Търговище. На вчерашното протестно събрание синдикалисти изразиха разочарование, че горивата ще преминават през частна бензиностанция, вместо общинската фирма да си има своя. Питаха се и защо доставките не стават директно от "ЛУКойл".Договорът със "Сима" е подписан през септември. Разбира се, чрез обществена поръчка. Търговищката компания ще достави за период от 2 години 4,5 милиона литра дизелово гориво. Цената за 1 литър с ДДС ще излиза около 2,069 лв. В момента според сайта на рафинерията "ЛУКойл Нефтохим" чистата цена на едро за дизеловото гориво е 1,068 лв., а след като се включат към стойността ДДС и акциз, стига 2,001 лв. Следователно литър нафта, купен директно от "ЛУКойл Нефтохим", излиза с близо 7 ст. по-евтин. Т.е. 4,5 милиона литра директно от "ЛУКойл" биха стрували с около 300 000 лв. по-малко, отколкото цената, която ще бъде платена от "Градски транспорт" на фирма "Сима". Възможно е разминаването да се дължи на факта, че в цената посредникът си включва и разходи за доставка до адреса във Варна.
Както и да е, от "Градски транспорт" са категорични, че всичко е законно и е избрана най-изгодната оферта след обявяване на търга.
Впрочем пак през септември на фирмата "Сима" е възложена и втора поръчка за малко над 306 000 лв. с ДДС 20% за доставка на 150 000 литра бензиново гориво А-95 H, т.е. 2,04 лв./литър. В същото време цената в "ЛУКойл Нефтохим" е с около 3 ст. по-ниска - около 2,008 лв./литър. Всъщност това са първите две обществени поръчки, които осъществява новото ръководство на "Градски транспорт".
Шофьори и кондукторки в стачна готовност
Бурно недоволство предизвикаха предложенията на борда на директорите на "Градски транспорт" за намаляване на класа за прослужено време и социалните придобивки. Вчера синдикалните водачи предизвикаха събрание, на което да представят намеренията на ръководството. "От 1977 г. съм на седалката. Кой е този, който иска да ми орязва класа? Има ли той и половината от моя стаж?", заяви пред всички възмутен шофьор ветеран. Единодушно бе взето решение за стачна готовност и предприемане на протестни действия, ако не остане в сила старият КТД от 2008 г. Стачният комитет ще работи в зависимост от преговорите с работодателя. Дискусиите започват на 17 ноември. Ефективните действия най-вероятно ще се изразят във временно спиране на обслужване на линиите.
Пред синдикатите бордът на директорите е мотивирал промените със натрупаната загуба от над 1,2 млн. лв. "Не искаме на наш гръб да оправят задълженията си. При нас криза няма. Хората не са спрели да се возят на автобусите", коментираха разпалено шофьори на събранието. Никога досега шофьорите не са били обвиняване, че са виновни за загубите, това е смешно, заяви лидерът на КНСБ във фирмата.
Източник: в. "Народно дело" |