Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Градски транспорт готви седмични карти
Автор: Екип Varna24.bg 10:31 / 03.08.2010Коментари (0)1119
© Varna24.bg
Веселин Михайлов е новият прокурист на общинската фирма "Градски транспорт" ЕООД. 53-годишният Козирог е кореняк варненец. Възпитаник е на варненския механотехникум. Завършва МЕИ в морската столица, специалност "Двигатели с вътрешно горене, след което преминава обучение в автомобилния институт в Ленинград. По разпределение влиза в техническя отдел на "Автокомбинат Варна". В края на 1984 г. е изпратен да вдига на крака тогавашния ДАП 1, под чиято шапка са товарните превози. Голямата му гордост от този период е излизането на българските шофьори на камиони извън пределите на страната. През 2000 г. Михайлов изпълва четвърт век работа в транспортния бранш. Няколко години след товасе занивама с внос-износ на резервни части за Чехия и Унгария. А от 2-и юни седи на горещия шефски стол в "Градски транспорт" ЕООД, след като предишният прокурист и главния счетоводител на дружеството бяха арестувани в операция "Медузи".

Г-н Михайлов, припарва ли ви стола, на който седите?

Е, не е приятно да поемеш каквато и да е дейност, след като е имало подобен инцидент, но аз мисля, че в условия на криза човек се доказва, ако е силен. Затова и приех, въпреки че много хора ме разубеждаваха.

Какво наследихте?

Практики, които не бих допуснал, но и някои добре свършени неща, разбира се. Положението не е леко, в дружеството действат 5 синдиката, които имат противоречия помежду си и различни претенции, но мисля, че ситуацията се овладява и работата се нормализира.

В какво състояние е дружеството в момента?

С отрицателен финансов резултат в размер на 1.2 млн. лв. и именно това е основният ми приоритет - до кра на годината тя да бъде стопена или, при по-неблагоприятни условия, поне да не се повишава.

В първите дни след смяната на управлението в дружеството гръмна скандал за неизгодни договори за горива. Открихте ли още бомби със закъснител?

Има неща, които определено усложняват финансовото положение. Трябва да покриваме 52 668 лв. от застрахователно събитие, което се е случило преди 4 г.

Какво е то?

Ами някаква гражданка си навехнала крака и адвокатите й успели да докажат, че инцидентът е станал причина тя да развие страх от автобуси...Други 8000 лв. глоба ни е наложена от Министерството на финансите за допусната дискриминация при избор на автобуси - при едната поръчка е изписана марка, което е недопустимо. Санкция покриваме и за пропуснат срок по европейска директива. До края на годината всеки месец ни върви и лизинг от 928 евро за багер, който на практика никога не е работил.

Как така - купен, а не работи?

Преди 2 години машината е влязла в дружеството, като е приета с подпис, че е в отлично техническо състояние. Никой обаче не я е виждал да се движи. Техническата експертиза сега показа, че трябват 16 000 лв. за подмяна на целия заден мост, отделно неотложна е и смяната на сензорен датчик. Сменяно е реле, защото не пали. Не искам да правя крайни коментари, защото багерът е втора употреба, но все пак е притеснително, когато лизингът върви към фирмата на съпруга на служителка в "Градски транспорт" и има подобни проблеми със състоянието на машината.

Каква е общата цена на този багер?

18 000 евро.

Ако предположим, че това са щетите, които трябва да покривате със задна дата, какви управленски решения вече сте готов да приложите за развитието на фирмата?

Предстоят сериозни реорганизации в работата, контролните звена и структурата на дружеството. Вече съм наложил първите 15-ина административни наказания, сред които - и финансови.

За какви нарушения?

Неявяване на работа, кражба на гориво, отклоняване от маршрути. Самият факт, че не се оспорват наказанията, доказва, че те са основателни.

А тежкото финансово положение с какви мерки ще го овладявате?

Възложил съм разчети за по-гъвкава политика в продажбата на абонаментните карти за пътуване. Правим ги при цена от 1 лв., която е действаща и добра. В момента една карта струва 45 лв. Ако работните дни са 21 - по два лева - отиване и връщане, излизат 42 лв., т.е. можем да продаваме и по-евтино. Затова очаквам разчетите за 7-дневни, 15-дневни и 30-дневни карти, за да променим ценовата си политика спрямо пътниците и да станем по-атрактивни. Планирам и скериозни промени при формирането на заплатите.

Каква е средната заплата в момента?

Това няма да кажа, но ще ви кажа, че правя сериозни опити да ликвидирам увавниловката в заплащането на шофьорите. Съгласете се, че шофьор на съчленен автобус, тролей и соло автобус не работят в никакъв случай при равни условия. Затова планираме повишаване на възнагражденията за хората, които управляват съчленените автобуси. Техният надник ще се изчислява по специална ставка. По друга тарифа ще се формира и заплащането за часовете, в които автобусът е в сервиз, а на шофьора ще бъдат вменени дейности , които съответстват на уменията му, докато върви ремонтът. Паралелно разработихме и новата структурна схема на дружеството. Заложили сме промени и за кондуктурските позиции. Предвиждаме ръководител на контролната дейност, който ще следи и всички решения по Закона за обществените поръчки, които предстои да бъдат взимани.

Миналата зима с автобусите на "Градски транспорт" имаше големи проблеми и дори невъзможност част от тях да покриват линиите. Как е сега автопаркът?

Планирам до края на годината да бракувам колите, които са спрени от движение - те са предимно спомагателен транспорт. 6 от рената са извън строя от миналата цима, платил съм вече половината от парите за подмяна на диференциалите, надявам се октомври да ги пуснем в движение. Правим всичко възможно да изпълняваме според изискванията разписанията си по всички линии.

В това състояние на "Градски транспорт" Вие как гледате на вероятността да се влезе в нова процедура по избор на обществени превозвачи в града?

Смятам, че първо трябва да се направи нова транспортна схема на града и по нея да се организират нови конкурси.

Източник: vNews









Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Природни стихии
Кабинетът "Желязков"
Избори в САЩ
България в еврозоната
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: