© Varna24.bg | | Веселин Михайлов е новият прокурист на общинската фирма "Градски транспорт" ЕООД. 53-годишният Козирог е кореняк варненец. Възпитаник е на варненския механотехникум. Завършва МЕИ в морската столица, специалност "Двигатели с вътрешно горене, след което преминава обучение в автомобилния институт в Ленинград. По разпределение влиза в техническя отдел на "Автокомбинат Варна". В края на 1984 г. е изпратен да вдига на крака тогавашния ДАП 1, под чиято шапка са товарните превози. Голямата му гордост от този период е излизането на българските шофьори на камиони извън пределите на страната. През 2000 г. Михайлов изпълва четвърт век работа в транспортния бранш. Няколко години след товасе занивама с внос-износ на резервни части за Чехия и Унгария. А от 2-и юни седи на горещия шефски стол в "Градски транспорт" ЕООД, след като предишният прокурист и главния счетоводител на дружеството бяха арестувани в операция "Медузи".Г-н Михайлов, припарва ли ви стола, на който седите?
Е, не е приятно да поемеш каквато и да е дейност, след като е имало подобен инцидент, но аз мисля, че в условия на криза човек се доказва, ако е силен. Затова и приех, въпреки че много хора ме разубеждаваха.
Какво наследихте?
Практики, които не бих допуснал, но и някои добре свършени неща, разбира се. Положението не е леко, в дружеството действат 5 синдиката, които имат противоречия помежду си и различни претенции, но мисля, че ситуацията се овладява и работата се нормализира.
В какво състояние е дружеството в момента?
С отрицателен финансов резултат в размер на 1.2 млн. лв. и именно това е основният ми приоритет - до кра на годината тя да бъде стопена или, при по-неблагоприятни условия, поне да не се повишава.
В първите дни след смяната на управлението в дружеството гръмна скандал за неизгодни договори за горива. Открихте ли още бомби със закъснител?
Има неща, които определено усложняват финансовото положение. Трябва да покриваме 52 668 лв. от застрахователно събитие, което се е случило преди 4 г.
Какво е то?
Ами някаква гражданка си навехнала крака и адвокатите й успели да докажат, че инцидентът е станал причина тя да развие страх от автобуси...Други 8000 лв. глоба ни е наложена от Министерството на финансите за допусната дискриминация при избор на автобуси - при едната поръчка е изписана марка, което е недопустимо. Санкция покриваме и за пропуснат срок по европейска директива. До края на годината всеки месец ни върви и лизинг от 928 евро за багер, който на практика никога не е работил.
Как така - купен, а не работи?
Преди 2 години машината е влязла в дружеството, като е приета с подпис, че е в отлично техническо състояние. Никой обаче не я е виждал да се движи. Техническата експертиза сега показа, че трябват 16 000 лв. за подмяна на целия заден мост, отделно неотложна е и смяната на сензорен датчик. Сменяно е реле, защото не пали. Не искам да правя крайни коментари, защото багерът е втора употреба, но все пак е притеснително, когато лизингът върви към фирмата на съпруга на служителка в "Градски транспорт" и има подобни проблеми със състоянието на машината.
Каква е общата цена на този багер?
18 000 евро.
Ако предположим, че това са щетите, които трябва да покривате със задна дата, какви управленски решения вече сте готов да приложите за развитието на фирмата?
Предстоят сериозни реорганизации в работата, контролните звена и структурата на дружеството. Вече съм наложил първите 15-ина административни наказания, сред които - и финансови.
За какви нарушения?
Неявяване на работа, кражба на гориво, отклоняване от маршрути. Самият факт, че не се оспорват наказанията, доказва, че те са основателни.
А тежкото финансово положение с какви мерки ще го овладявате?
Възложил съм разчети за по-гъвкава политика в продажбата на абонаментните карти за пътуване. Правим ги при цена от 1 лв., която е действаща и добра. В момента една карта струва 45 лв. Ако работните дни са 21 - по два лева - отиване и връщане, излизат 42 лв., т.е. можем да продаваме и по-евтино. Затова очаквам разчетите за 7-дневни, 15-дневни и 30-дневни карти, за да променим ценовата си политика спрямо пътниците и да станем по-атрактивни. Планирам и скериозни промени при формирането на заплатите.
Каква е средната заплата в момента?
Това няма да кажа, но ще ви кажа, че правя сериозни опити да ликвидирам увавниловката в заплащането на шофьорите. Съгласете се, че шофьор на съчленен автобус, тролей и соло автобус не работят в никакъв случай при равни условия. Затова планираме повишаване на възнагражденията за хората, които управляват съчленените автобуси. Техният надник ще се изчислява по специална ставка. По друга тарифа ще се формира и заплащането за часовете, в които автобусът е в сервиз, а на шофьора ще бъдат вменени дейности , които съответстват на уменията му, докато върви ремонтът. Паралелно разработихме и новата структурна схема на дружеството. Заложили сме промени и за кондуктурските позиции. Предвиждаме ръководител на контролната дейност, който ще следи и всички решения по Закона за обществените поръчки, които предстои да бъдат взимани.
Миналата зима с автобусите на "Градски транспорт" имаше големи проблеми и дори невъзможност част от тях да покриват линиите. Как е сега автопаркът?
Планирам до края на годината да бракувам колите, които са спрени от движение - те са предимно спомагателен транспорт. 6 от рената са извън строя от миналата цима, платил съм вече половината от парите за подмяна на диференциалите, надявам се октомври да ги пуснем в движение. Правим всичко възможно да изпълняваме според изискванията разписанията си по всички линии.
В това състояние на "Градски транспорт" Вие как гледате на вероятността да се влезе в нова процедура по избор на обществени превозвачи в града?
Смятам, че първо трябва да се направи нова транспортна схема на града и по нея да се организират нови конкурси.
Източник: vNews |