© | | От Европейската банка за възстановяване и развитие са дали обещание да съдействат за ускоряване на работата по проекта за Интегриран градски транспорт във Варна. Това съобщи в предаването "Зала Пленарна" на Дарик председателят на Общинския съвет Иван Луков. До един месец от финансовата институция ще предоставят договора за продължаване дейностите по проекта, като от банката предлагат и техническа помощ за реализирането му. В последствие ще бъде подписан договор между общината и "Градски транспорт" за възлагане на услугата за извозване на пътници. Изпълнението на проекта ще подобри финансовото състояние на общинския превозвач, убеден е Иван Луков. Той припомни, че загубите на фирмата се дължат на лош мениджмънт назад в годините, както и на социалната функция, която дружеството изпълнява.
Проектът за интегриран градски транспорт ще стабилизира предприятието, увери председателят на местния парламент.
"Едно от условията по проекта е общинският превозвач да обслужва 48 процента от линиите на Варна. Предстои общината да възложи пряко вътрешноградските линии на дружеството, което не изключва то да има подизпълнител. Ако "Транстриумф" реши да остане да работи, ще има място и за тази фирма. Ще се направи нова и добра транспортна схема с добър анализ на печелившите линии", обясни Луков и посочи, че очаква "Градски транспорт" да излезе на печалба до една - две години.
В края на ноември във Варна трябва да пристигнат новите автобуси, произведени от полската фирма "Соларис". Това ще стане след като общината подпише договор с "Градски транспорт". Луков увери, че новият кмет Иван Портних ще спази обещанието си от предизборната кампания и ще започне преасфалтиране на основните варненски булеварди. След ремонтите на "Владислав Варненчик" и "Сливница" идва редът на "Княз Борис I", а впоследствие ще се вземе решение, в зависимост от плана за Интегриран градски транспорт, коя отсечка от "Трети март" да бъде преасфалтирана.
Иван Луков приветства проверката в "Градски транспорт" от страна на икономическа полиция, тъй като според него инспекциите помагат да се работи открито. Той не се ангажира с мнение дали има открити нарушения. Отказа да коментира и разследването по операция "Медузи".
По повод идеята да се премести автогарата на мястото на автобусния обръщач на ЖП-гарата Луков обясни, че теренът, отреден за това, е частен, но според плана за развитие на Варна мястото е индикативно. Това означава, че ОУП е определил подходящата локация за евентуална нова автогара, но точното й местонахождение предстои да бъде уточнено.
"Теренът не е общинска собственост, но планът просто посочва къде е подходящо да се премести автогарата. Нека собственикът на мястото да отиде и да заяви, че е негов, което да се отрази в Кадастъра", призова председателят на Общинския съвет. В кадастралния план имотът е отразен като общинска собственост, въпреки че никога не е бил общински. До 2005 година е бил на държавата, която чрез замяна го е прехвърлила на частния превозвач "Транстриумф".
Луков обясни, че няма да ползва отпуск през лятото, но останалите съветници щели да излизат в почивка по график. През август предстои сесия за приемането на награди "Варна", както и за отпускането на социални помощи.
От вчера всеки, който желае, може да посети приемната на председателя на местния парламент всеки вторник от 14:00 часа, съобщи още Луков. Той заяви още, че за момента бюджетът може да мине без актуализация, тъй като приходната част върви добре. Общинарят призова за строг контрол по разходването на средства, за да се харчат парите на данъкоплатците с "максимален обществен интерес".
Луков е убеден, че като председател на местния парламент ще успее да се справи със задачите, тъй като "не се плаши от работа". Според него администрацията ще навакса несвършеното по време на предизборната кампания и протестите, когато Общинският съвет не заседаваше. По негови думи са изостанали няколко преписки, които нямат съществено значение. В момента вече работата се движи в нормален график, увери той.
Луков обясни честите ВиК аварии в "Аспарухово" със старата водопреносна мрежа, но уточни, че задължение на ръководството на дружеството е да намери решение на проблема.
Източник: Дарик |