Договорът променя из основи движението на финансовите потоци в сферата на градския транспорт. Едноименният общински превозвач вече ще е единствен оператор, който ще извършва услугата превоз на пътници. Тя ще бъде заплащана от общината на база изминати километри от автобусите. Парите ще идват от продажбата на билети, с която ще се занимава новото общинско предприятие.
Частните превозвачески фирми пък имат възможност да станат подизпълнители на единствения оператор "Градски транспорт". Към момента това се отнася най-вече за "Транстриумф", който обслужва около половината автобусни линии в града. Вероятно същото важи и за маршрутния превоз.
Договорът за обществен превоз трябва да бъде окончателно одобрена на извънредна сесия на местния парламент в понеделник. На нея ще бъде внесено и предложение за решение, което дава правомощия на ръководството на "Градски транспорт" да сключи договора за доставката на 70 нови автобуса. Той е с полската фирма "Соларис", която спечели общинската поръчка за новите рейсове по европроекта. Първите автобуси ще пристигнат на 70-ия ден след подписването на контракта.
Цялата стойност на европроекта за интегриран градски транспорт надхвърля 100 милиона лева. Освен за купуването на нови автобуси те ще бъдат използвани за изграждането на скоростна автобусна лента през целия град и няколко бързи ленти. Ще бъдат направени и около 16 километра велоалеи. Също така ще има изцяло нови електронни системи за контрол на трафика и продажба на билети. Електронни табла ще информират пътниците по спирките за движението на автобусите.
Източник: Днес +