Кондукторите затварят ръчно вратите
Във вторник станах свидетел на наистина абсурдна картина, в която кондукторката в автобус 148 трябваше лично да минава на всяка спирка, за да повдига и затваря последната врата на автобуса, защото пантите й бяха замръзнали от студа. По стъклата на превозното средство пък можеше да се рисува в скрежта. В рейса пък беше толкова студено, че билетопродавачката се беше сгушила в дебело яке и обслужваше пътниците с ръкавици, колкото и неудобно да й беше това. Те от своя страна дори и не помисляха да свалят шапките и шаловете, защото чувството, че навън може и да е по-топло, беше доста силно.
Е, в сряда точно на такива картинки не се натъкнах, макар да се повозих на 5-6 автобуса. От разговорите си с хората в автобуса обаче разбрах, че това да затварят ръчно вратите изобщо не е прецедент и честичко се случва при тези ниски температури. Слънцето сгряваше рейсове и скрежта се беше разтопила от стъклата. В някои от превозните средства дори си личеше, че работи парното.
И шофьорите мръзнат
Само в един-единствен рейс термометърът показа над 16 градуса. Според прокуристът на общинския превозвач "Градски транспорт" инж. Веселин Михайлов, цитиран от "Дарик", толкова е температурата, която трябва да се поддържа във всички автобуси. Е, в повечето тя не надхвърляше 10.
Съвсем друга беше ситуацията в старите икаруси. По обяд се качих на автобус номер 20 от чешката марка. Първото, което ти прави впечатление вътре, определено е студът. И няма как иначе, след като вътре е едва 3 градуса. Ако пътуваш от "Владиславово" до центъра, измръзването на крайниците е гарантирано. Веднага на очи се набива кондукторката, която е навлечена с дебело палто, под което едвам се забелязват очите й. Казва, че си носи парното на гърба, а краката й вече са на ледени късове. Малцината пътници подхващат разговор как ли трябва да се чувства шофьорът в тези екстремни условия, след като не може да се разтъпче, за да се сгрее. Идва и притеснението, че вероятно от студа и реакциите му са забавени. Естествено, има и роптания защо автобусите са неотоплени. На тях се отговаря плахо, че до предишния курс в рейса е било топло. Нафтата за печките обаче е стигнала само дотук, а сега пръв приятел на шофьора и кондуктора е слънцето. Да му мислят обаче онези, които ще трябва да реализират вечерните курсове. Макар и премръзнали, пътниците не смеят да се сърдят на водача и продавачката на билети. По-скоро им съчувстват, че трябва да работят при тези условия.
Източник: в. Народно дело
Още по темата (289): | |