© Impact Press Group | | Варна е на път да стане суперлогистичен център и да обработва товари за Русия от целия Балкански полуостров. Правителствата на България и Гърция са пред подписване на спогодба за превоз на карго през нашия фериботен комплекс. На междуправителственото заседание през лятото южните ни съседи са поискали морски и железопътен коридор. Един от вариантите, който ще разработваме съвместно, е използването на двете фериботни връзки до Русия - Кавказ и Иличовск, каза шефът на Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" Симеон Ананиев. Той беше домакин на среща на делегация от Русия и български спедитори, по повод пилотния курс до Варна на втория ферибот по линията Варна - Кавказ "Славяни". До края на месеца работните групи от Гърция и България тряба да започнат обсъжданията и изчисленията евентуално какви товаропотоци могат да бъдат обработени, добави Ананиев. Той обаче подчерта, че в миналото статистиката сочи, че много гръцки цитруси с хладилни вагони са се возили през Иличовск за Русия. В проект е и спогодба с Турция за комбинирани превози. Оказало се, че от северните части на Турция най-прекият и бърз път до Русия минава през фериботите на България. Това дава възможност и на турските пристанища Зонгулдак и Самсун да развиват фериботните си връзки. Вече имало превозени и около 20 контейнера от Турция. Водени са и разговори с Казахстан, които проявявали голям интерес към фериботната връзка.Европейските товародатели не познават линията Варна - Кавказ, предупреди председателят на Българската асоциация на корабните брокери и агенти (БАКБА) Никола Христов. Той добави, че членовете на ръководената от него организация се опитвали активно да привлекат товари по новата линия. В момента тече кампания по вписването й във всички познати ни регистри, каза в отговор шефът на Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" Симеон Ананиев. Той добави, че линията е представена дори на европейската комисия по транспорт. Там били много изненадани, че страната ни разполага с толкова уникално съоръжение.
Същевременно фериботният комплекс отбелязва 222% ръст на обработените товари за първите 8 месеца на годината, спрямо същия период на миналата. Това каза шефът на регионалното подразделение на сектор "Товарни превози" в БДЖ Димитър Димитров. Основно големият ръст в товарооборота се дължи на новооткритата линия Варна - Кавказ. За миналата година по направлението са превозени 465 вагона с близо 20 000 тона товари. За първите осем месеца на годината техният брой е 1583 с близо 60 000 тона товари. Основно фериботът се ползва за превоз на втечнен газ. Това е значителен ръст и не отговаря на икономическата обстановка в региона изцяло.
Източник: в. "Позвънете новини" |