Вместо да бъде счетено за нормална практика при състояние на конкуренция, решението за намаляне на цените от страна на Хипо такси бе посрещнато с бурно недоволство. Стигна се до протести и дори до физически саморазправи. Плод на въпросните действия стана и решението на работната група, на която бе възложено да определи нови минимални цени, които да удовлетворят протестиращите шофьори.
Междувременно, още две големи компании, Триумф и Омега, свалиха цените си до минималните. Решението на работната група стана ясно - 0,75лв/км. Следва да се отбележи, че представители на браншови синдикат поискаха минималната цена да бъде 1,25лв/км, но дадоха да се разбере, че са склонни и на 0,90лв/км. Имайки предвид, че приетото решение е с 0,50 лв. по-ниско от техните искания, можем да заключим, че методологията, според която са изчислявали исканата от тях минимална цена, е била или "колкото повече толкова повече" или "да предложим нереално високо, а те ще ни свалят на по-ниско".
Като граждани с активна позиция от "Възраждане" заявяваме, че не е работа на общината да се меси и да регулира пазара. Нещо повече, от въпросния синдикат поискаха намаляване на максималната бройка за лицензирани таксиметрови автомобили. Ако общината клекне и пред това тяхно искане, то можем спокойно да заявим, че тя участва не само в ценовия картел ами и ограничава свободното навлизането на конкуренция.
Ние настояваме общинските съветници да не приемат решението на комисията по транспорт и да не увеличават минималната цена на услугата. Нещо повече, имайки предвид постоянно падащите цени на горивата и иновациите в ИТ сектора, които улесняват всички сфери на живота ни, ние дори пледираме за цялостна отмяна на минималната цена за таксиметровите и други услуги.
Конкуренцията работи и сваля цените за крайните потребители. Плановата икономика и нейните механизми доказано се провалят. Нека изберем конкуренцията и свободния пазар."