На практика най-важното решение на вчерашната общинска сесия беше одобряването на проекта за интегриран градски транспорт, който общината трябва да предостави за одобрение до 15 март. Според едно от условията по него за реализацията на предвидените мерки се изисква още 5 години транспортната система да функционира без промени. Те са теоретично възможни след този период, в това число и приватизацията на общинското предприятие "Градски транспорт", което се превръща в единствен превозвач на пътници по автобусните линии.
Лидерът на БСП
Борислав Гуцанов поиска въпросното вето да бъде вдигнато на 10 години, за да има по-голяма сигурност за вложените европейски милиони в градската транспортна система. От ГЕРБ обаче се възпротивиха. Техният довод беше, че това ще попречи автобусите във Варна да се подменят след 5-ата година, каквато била амбицията. На свой ред Гуцанов определи това като нереалистична цел. В крайна сметка мнозинството остави срока на ветото да е само 5 години, като председателят на съвета издаде истинската причина за това, а именно - мнението на частна консултантска фирма, подпомагаща общината в изготвянето на проекта.
Източник: в. Народно дело