ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Хазартен, медицински и конгресен туризъм превръщат Варна в дестинация на четири сезона | ||||||
| ||||||
"Миналата седмица приключи най-голямата туристическа борса в света, тя се организира в Германия, в Берлин, където Община Варна, където участвахме със свой щанд. Наемаме изложбената площ от Министерство на туризма и ние се представяме като част от общата визия на България. Освен Варна на тази туристическа борса участваха колеги от Бургас, Несебър, Пловдив и Силистра. Другите участници на нашия щанд бяха фирми, хотелиери, туроператори, които общо бяха около 50. Самата борса премина много добре. Първите три дни бяга активните дни, когато туроператори и хотелиери се срещаха и договаряха последните етапи на ранните записвания. Вече се говори и за следващия сезон 2020-та, тъй като в края на лятото предстои да излязат каталозите на туропраторите, по които се записват. Общината като участник в изложението имаше повече работа събота и неделя, когато идват туристи на самата борса, вземат си материали, искат информация в кои хотели да отседнат. Възрастните и семейните търсят тихи места, младежите търсят повече забавления. Интересуват се как могат да се предвижат до града или ако кацнат на летището и като цяло пълна палитра от въпроси. Тази година с нашия екип установихме една нова тенденция – доста често ни питаха този път германци за възможности за закупуване на жилища. Тук имиджа на Варна като град, в който може да се учи също е висок. Много родители ни питаха за университетите в града, най-вече за Медицинския. В тази връзка беше и интересът за закупуване на собствено жилище,в което да отсядат децата и внуците им, а и те самите докато са на почивка. Голям фактор са и директните линии на нискотарифните авиокомпании от Германия, които зачестиха и са целогодишни. Основен мотив да идват студенти и туристи извън активния летен сезон е именно директната връзка. Летище Варна за щастие разширява летателната си програма не само с германски, но и с други европейски дестинации. Като целогодишна дестинация можем спокойно да кажем, че Варна върви в правилната посока. Ние като общинска администрация и това си поставяме като цел. Статистиката показва, че усилията са в правилната посока, защото само през 2018 г. бяха счупени няколко рекорда в туризма. В края на септември беше отчетен 2-милионния пътник на летището, като брой пренощували лица минахме 1,1 млн., броят на регистрираните нощувки в последните няколко години генерира добри ръстове, така че целогодишността на дестинацията Варна се утвърждава. Труден е въпросът ка една лятна дестинация може да се превърне в целогодишна. Ние като експерти в туризма сме заложили на няколко важни елемента и първата линия е да рекламираме града като регион с възможности за балнео лечение. След две седмици пристигат и първите организирани туристи по тази линия. Теса от Германия с два чартъра от Франкфурт и от Дюселдорф. По тези програми туристите остават между две е три седмици. Освен балнео програми тези туристи ползват и зъболекарски услуги. Тук можем да говорим за един наистина медицински туризъм, който е алтернатива на летния. Другото, което е целогодишен сегмент, който се стремим да развиваме, са конгресните, събитийните и спортни мероприятия. В края на летния сезон регистрирахме изключително добра заетост на легловата база именно, когато беше световното първенство за мъже по волейбол. Това е добър пример как събитията могат да уплътнят крилата на сезона, а и зимният период. Другите видове туризъм, които са целогодишни са хазартния, културния, религиозния. Варна има всички предпоставки да е целогодишна дестинация. Единственото, което Варна няма е ски-туризъм, но пък летния морски туризъм ни дава едно много добро преимущество. По отношение на хазартния туризъм, има една нация, която реално е целогодишна като пазар при нас и това са израелците. Всяка седмица има чартърен полет от Тел Авив до Варна. Това са организирани туристи, които идват не само лятото, а и зимата. Те се настаняват в хотели на Златни пясъци, а ив града и на тях им се организират турнири по карти и различни залагания. Радват се на голям интерес и е факт, че тази линия съществува и зимата като целогодишен сегмент. Ние сме щастливи от една страна, че предлагаме България,защото в съседство от нас има и други дестинации, но посетителите на българския щанд са в пъти повече от тези на съседните ни държави. Ние като информаторите сме принудени да отговаряме на множество въпроси за страната като каква ни е валутата, пътищата ни добре и са маркирани с табели, къде може да се нощува, къде има къмпинги, хотелите къде са разположени, всичко. България е изключително добре позната и хората споделят с радост какво са преживели при идването си преди у нас. Много е радостен фактът, когато на щанда се спрат туристи, които препоръчват дадено място на други туристи. Именно рекламата от уста на уста е най-добрата реклама“, обясни експертът. Повече вижте във видеото! |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Обявяват новия партньор на Ралица Паскалева в "Игри на волята"
08:51 / 25.11.2024
Вдигат цената на водата във Варна от 1 януари 2025 г.
11:27 / 26.11.2024
Meteo Balkans пусна пълна прогноза за времето за декември, снегът идва!
18:50 / 25.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: