Варна може да се превърне в дестинация на четири сезона, ако работи по-активно в привличането на чуждестранни гости чрез хазартен, медицински и конферентен туризъм. Това сподели за Varna24.bg Тихомир Патарински, мениджър към "Туристически информационен център“ в Община Варна. Той сподели впечатленията си от участието на екип от Община Варна в най-голямата туристическа борса в света и сподели любопитни подробности от там:
"Миналата седмица приключи най-голямата туристическа борса в света, тя се организира в Германия, в Берлин, където Община Варна, където участвахме със свой щанд. Наемаме изложбената площ от Министерство на туризма и ние се представяме като част от общата визия на България. Освен Варна на тази туристическа борса участваха колеги от Бургас, Несебър, Пловдив и Силистра. Другите участници на нашия щанд бяха фирми, хотелиери, туроператори, които общо бяха около 50. Самата борса премина много добре. Първите три дни бяга активните дни, когато туроператори и хотелиери се срещаха и договаряха последните етапи на ранните записвания. Вече се говори и за следващия сезон 2020-та, тъй като в края на лятото предстои да излязат каталозите на туропраторите, по които се записват.
Общината като участник в изложението имаше повече работа събота и неделя, когато идват туристи на самата борса, вземат си материали, искат информация в кои хотели да отседнат. Възрастните и семейните търсят тихи места, младежите търсят повече забавления. Интересуват се как могат да се предвижат до града или ако кацнат на летището и като цяло пълна палитра от въпроси. Тази година с нашия екип установихме една нова тенденция – доста често ни питаха този път германци за възможности за закупуване на жилища. Тук имиджа на Варна като град, в който може да се учи също е висок. Много родители ни питаха за университетите в града, най-вече за Медицинския. В тази връзка беше и интересът за закупуване на собствено жилище,в което да отсядат децата и внуците им, а и те самите докато са на почивка. Голям фактор са и директните линии на нискотарифните авиокомпании от Германия, които зачестиха и са целогодишни. Основен мотив да идват студенти и туристи извън активния летен сезон е именно директната връзка.
Летище Варна за щастие разширява летателната си програма не само с германски, но и с други европейски дестинации. Като целогодишна дестинация можем спокойно да кажем, че Варна върви в правилната посока. Ние като общинска администрация и това си поставяме като цел. Статистиката показва, че усилията са в правилната посока, защото само през 2018 г. бяха счупени няколко рекорда в туризма. В края на септември беше отчетен 2-милионния пътник на летището, като брой пренощували лица минахме 1,1 млн., броят на регистрираните нощувки в последните няколко години генерира добри ръстове, така че целогодишността на дестинацията Варна се утвърждава.
Труден е въпросът ка една лятна дестинация може да се превърне в целогодишна. Ние като експерти в туризма сме заложили на няколко важни елемента и първата линия е да рекламираме града като регион с възможности за балнео лечение. След две седмици пристигат и първите организирани туристи по тази линия. Теса от Германия с два чартъра от Франкфурт и от Дюселдорф. По тези програми туристите остават между две е три седмици. Освен балнео програми тези туристи ползват и зъболекарски услуги. Тук можем да говорим за един наистина медицински туризъм, който е алтернатива на летния.
Другото, което е целогодишен сегмент, който се стремим да развиваме, са конгресните, събитийните и спортни мероприятия. В края на летния сезон регистрирахме изключително добра заетост на легловата база именно, когато беше световното първенство за мъже по волейбол. Това е добър пример как събитията могат да уплътнят крилата на сезона, а и зимният период. Другите видове туризъм, които са целогодишни са хазартния, културния, религиозния. Варна има всички предпоставки да е целогодишна дестинация. Единственото, което Варна няма е ски-туризъм, но пък летния морски туризъм ни дава едно много добро преимущество. По отношение на хазартния туризъм, има една нация, която реално е целогодишна като пазар при нас и това са израелците. Всяка седмица има чартърен полет от Тел Авив до Варна.
Това са организирани туристи, които идват не само лятото, а и зимата. Те се настаняват в хотели на Златни пясъци, а ив града и на тях им се организират турнири по карти и различни залагания. Радват се на голям интерес и е факт, че тази линия съществува и зимата като целогодишен сегмент. Ние сме щастливи от една страна, че предлагаме България,защото в съседство от нас има и други дестинации, но посетителите на българския щанд са в пъти повече от тези на съседните ни държави. Ние като информаторите сме принудени да отговаряме на множество въпроси за страната като каква ни е валутата, пътищата ни добре и са маркирани с табели, къде може да се нощува, къде има къмпинги, хотелите къде са разположени, всичко. България е изключително добре позната и хората споделят с радост какво са преживели при идването си преди у нас. Много е радостен фактът, когато на щанда се спрат туристи, които препоръчват дадено място на други туристи. Именно рекламата от уста на уста е най-добрата реклама“, обясни експертът.