На касата на магазина пък заявиха, че хлябът е качествен, а цената е политика на фирмата. Миналата седмица пълнозърнест хляб на същата фирма е бил цяла седмица на 29 ст., а сега са решили и белият хляб да бъде цяла седмица на тази уникално ниска цена. Хлябът се произвежда само за този магазин. Т.е. става въпрос за запазена марка на търговския обект.
„За съжаление и във Варна хлебната война вече е факт. Бях прогнозирал това развитие още преди няколко месеца. Причината за появата на подобен продукт е, че няколко големи хлебозавода смъкват цена, за да спечелят пазар", контрира Бонев. Магазинът използва търговски трик, който не е нов, посочи той. Големите търговски вериги често правят акция за промоция на определен продукт и според закона в рамките на 20-30 дни могат да го предлагат на пазара с подобна ниска цена. „Очевидно е, че в случая става въпрос за цена под себестойност, може би комисията за защита на конкуренцията би трябвало да се самосезира и да контролира в какво времетраене се предлага такъв продукт", заяви шефът на браншовия съюз.
Източник: в. "Народно дело"