Средствата за 2014 г. за инфраструктура са малко повече от настоящата година. Предвидените пари за улици са над 18,5 млн. лева, като едва 1,5 млн. лева ще бъдат похарчени за кърпене на дупки в кварталните улички и междублоковите пространства. Акцентът догодина ще е върху цялостната рехабилитация по примера на улица "Брегалница". За ново строителство и пълна реконструкция на пътни артерии ще отидат 8,4 млн. лева, а за основен ремонт на уличната мрежа - 7,3 млн. лева.
5,5 млн. от средствата са заделени за основен ремонт на бул. "Трети март". През 2014 г. ще бъде направена цялостна рехабилитация на бул. "Цар Освободител", в участъка от бул. "Княз Борис I" до ул. "Отец Пайсий", както и на улиците "Студентска", "Младежка", "Андрей Сахаров".
"Състоянието на варненската инфраструктура е незадоволително, но средствата са ограничени и никога не достигат. Имаме регламентиран бюджет, с който се стремим да постигнем повече резултати", коментира зам.-кметът.
Планираните ремонти са извън големия проект за интегриран градски транспорт, по който ще бъде изграден 15-километров бърз коридор. В момента проектът за изграждането на скоростните бус ленти е на ниво одобряване на тръжни документации от управляващия орган и от Агенцията за обществени поръчки. "Следващата стъпка е да се обяви тръжната процедура за избор на изпълнител и в обозримо бъдеще да има определен изпълнител на инженеринговите процедури. Ако процедурите минат бързо и стегнато и няма обжалвания от участници в търга, в началото на есента на 2014 г. трябва да имаме подписан договор с изпълнител на инженеринга за градския транспорт", добави инж. Иванов в предаването на Дарик.
Зам.-кметът каза още, че в бюджета за следващата година са заложени също половин милион лева за ремонт на подлези, бордюри и тротоари. Подлезите ще бъдат ремонтирани след приключване на зимния сезон, а върху обновените тротоари няма да се допуска паркирането на автомобили. "Ще поставим или ограничителни колчета, или ще затегнем контрола. Добре щеше да бъде, ако имахме по-развито видеонаблюдение", отбеляза инж. Иванов.
В заключение специалистът заяви, че има разработен проект за разделна канализация в централната градска част във Варна. Ако се открие възможност за финансиране, общината директно може да кандидатства с този проект.
"Канализацията в този район е стара, с изчерпан капацитет, с тръби с малък диаметър, които поемат както битовите, така и на дъждовните води. Когато завали един по-сериозен дъжд, започват много големи проблеми в тази част на града", каза инженерът.