Искат спирането на автобусни линии във Варна
Да се спрат няколко линии, които вече почти не се ползват, призова прокуристът на "Градски транспорт" Веселин Михайлов. Предложението си той ще внесе за разглеждане в комисията по транспортната схема, която работи към общината. На практика транспортната схема във Варна не е променяна от години, а много от линиите вече са съвсем неефективни, коментираха превозвачите.
Според Михайлов линия №1, по която се извършват 8 курса на ден и автобусите изминават по 130 км, трябва да се спре. Тя обслужва трасето от жп гарата до Западна промишлена зона. Някога била открита заради многото предприятия, но сега на ден се продавали само по 20 билета. Пътници няма и по линия №3 - от КРЗ до "Чаталджа". Маршрутите на автобусите 9 и 109 пък се дублират, така че едната от линиите също би било добре да се закрие. За 20 билета на ден возим символичен брой хора и по линия №42, а тя обслужва 18 курса, които се равняват на 216 км, изтъкна Михайлов. Като напълно губеща той посочи и линия №55 - от жп гарата до "Аспарухово".
Прокуристът на "Градски транспорт" лансира и идеята линии 36 и 37, които возят до Звездица и Константиново, да се обединят. Той отчете, че от промяна се нуждае и линия №2. По думите му тя би трябвало да спира до центъра на "Аспарухово", откъдето автобуси 17А, 60 и 46 обслужват "Боровец", "Галата" и "Кантара".
Спешни мерки трябва да се вземат и във връзка с линия №48, която стига до Морска гара. Заради спрените коли в района рейсовете често не могат да влязат до басейна. За да обърнат, понякога се налага да отиват чак до Шишковата градинка. Тя се оказва единственият вариант, когато по трасето се подредят и автобуси с летовници, коментира Веселин Михайлов.
25-годишните "Икарус"-и харчат 52 на сто гориво, но не мога без тях. Бракувахме вече 3 и намалихме автопарка до 121 возила, но всички те ни трябват, за да обслужваме цялата транспортна схема, която ни е поверена. В противен случай ще дължим неустойки, категоричен бе прокуристът на "Градски транспорт".
Източник: в. Черно море