Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Иво Маринов представи във Варна насоките за новия туристически бранд "България"
Автор: Екип Varna24.bg 15:24 / 02.11.2012Коментари (0)896
Заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма г-н Иво Маринов запозна днес във Варна представители на туристическия бизнес, туристически сдружения и медии с резултатите от първата фаза на проекта "Разработване на бранд "България, продуктови и регионални брандове и въвеждане на интегриран бранд мениджмънт". На срещата, бяха представени резултатите от маркетингови проучвания за възприятията и познатостта на България като туристическа дестинация и нагласите на потребителите спрямо българските туристически продукти, както и стратегическите насоки за предстоящото разработване на бранд "България". Допълнително бяха споделени и обсъдени добри практики при създаването на марки за конкретни дестинации.

"Единното позициониране на България и предлаганите туристически продукти е ключово за успеха на туризма в страната" - каза г-н Иво Маринов при откриване на срещата. "Туризмът е основен стълб за изграждането на конкурентна идентичност на страната. Ето защо проектът за създаване на интегриран бранд е много важен за нас."

Пред участниците в срещата бяха представени обобщените резултати от изследванията в България и в 10 чуждестранни пазара сред туристи, туроператори и турагенти. Те показват, че България е не добре позната туристическа дестинация, свързана основно с добри възможности за морски туризъм и достъпна цена. На второ и трето място със значително по-нисък процент на познаваемост сред чуждестранните туристи са планинският и ски туризъм, балнео и СПА туризмът. Възможностите за разглеждане на културно-исторически забележителности са слабо познати сред тази група.

Положителното отношение към България е много по-високо сред чужденците, които вече са били в България, в сравнение с тези, които не са идвали в страната. Този факт води до висока обща удовлетвореност от почивка в България. Декларирана е и лоялност към дестинацията със склонност за повторно посещение над 80%.

В съзнанието на българския турист страната има доста по-ярко и отличимо присъствие. Красивата природа и умереният климат, подходящ за туризъм, са най-открояващите се характеристики. За разлика от чужденците, българите категорично свързват страната ни с богато историческо наследство.

Освен в България, проучванията са проведени във Великобритания, Германия, Гърция, Украйна, Русия, Сърбия, Румъния, Турция, Швеция и Чехия. Изследвано е мнението на 3600 чуждестранни туристи и 2200 български туристи.

Проведено е и проучване сред 300 чуждестранни туроператори от 15 пазара (Великобритания, Германия, Гърция, Украйна, Русия, Сърбия, Румъния, Турция, Швеция,Чехия, Израел, Македония, Полша, САЩ и Франция) и 37 български туроператори.

На базата на проведените анализи са дефинирани четири основни конкурентни пазара на България - Гърция, Турция, Австрия и Чехия. За конкуренти по отношение на летния туризъм са определени Турция, Гърция, Хърватска, Италия и Испания, а за зимния - Австрия и Италия. Относно СПА и балнео туризма, България се конкурира с Чехия.

В рамките на проекта е създадена оценъчна система за дефиниране на основните целеви пазари на страната, базирана на оценка на потенциала на пазара, сегашния пазарен дял на България, приходите от турист, брой нощувки и т.н. Като ключови целеви пазари са определени Германия с изключително високо ниво на приоритетност, Русия, Румъния и Великобритания. Вътрешният пазар също остава с висок приоритет, като значим източник на приходи в туризма.

Една от основните цели на разработване на цялостен бранд "България" като туристическа дестинация е да бъде преодоляно еднопластовото разбиране за България като само морска дестинация. Съгласно стратегическите цели за развитие на туризма в България, дестинацията ще бъде позиционирана като модерна и целогодишна, със специфичен облик и характерна национална идентичност на средата (природна, архитектурна, културна), запазени културни традиции и съхранена природа.

Туристическият бранд "България" трябва да подкрепи подобряването на конкурентоспособността на България на световните и на местния пазар и да допринесе за увеличаване на туристопотока към България, чрез създаване на устойчива емоционална връзка между дестинацията и потребителите. Очаква се новият бранд да бъде въведен през есента на 2013 г.

Организираното събитие е част от поредицата информационни срещи за представители на туристическия бизнес и заинтересованите страни, които са част от Дейност 4 на проекта "Разработване на бранд "България", продуктови и регионални брандове и въвеждане на интегриран бранд мениджмънт". Реализирането на дейностите по организиране на срещата е възложено на "Обединение за бранд България", избрано за изпълнител, чрез открита процедура за възлагане на обществена поръчка.









Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Парламентарни избори октомври 2024 г.
Избори в САЩ
Тежка катастрофа в столицата: Момче и момиче са загинали!
Протестиращи нападнаха директора на Народния театър
Избор на български еврокомисар
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре (465) 14%
Добре, но можеше и по-добре (453) 14%
Не се справи (638) 19%
Пълна трагедия (1758) 53%

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: