Повод за драстичната мярка е спорен ремонт на тежък жп кран с товароподемност 60 тона. Според заповед на Ангелов работниците от секцията трябвало сами да извършат ремонта, но Александров я оспорва, тъй като една част от работата може да се извърши със собствени сили на жп секцията, но закупуването на материали, части и наемането на външни специалисти се извършва задължително по наредбата за малките обществени поръчки. След около десет дни Александров получава заповед по пощата, подписана от главния ревизор, че е уволнен дисциплинарно за несправяне с работата. За „Народно дело" инж. Александров уточни, че е управлявал успешно секцията около десет години, през които няма наказания. В момента той е завел дело в съда за възстановяване на работа и получаване на парично обезщетение за месеците като безработен. В секцията се носи слух, че началството в София устно уведомило наскоро Александров, че може отново да заеме директорския пост, но той бил непреклонен. Някои от инженерите коментираха, че уволнението е заради публичните спорове с главния ревизор. Шестнадесет дни след изгонването на Александров софийският шеф все пак пуска възлагателна заповед за малка обществена поръчка за възстановяването на крана, както е предлагал Александров. За вестника по телефона инж. Кирил Ангелов каза, че е уволнил Александров, защото кранът е бил експлоатиран дълго време с пропукана талига и бившият му варненски колега е похарчил незаконно около 300 лв. за купуването на електроди. Главният ревизор добави, че уволненият е искал негов приятел да извърши ремонта, за който заедно с материалите се полагат около 3000 лв.
Александров отказа да коментира това твърдение с мотива, че има разходни документи за извършения ремонт и една проверка би установила къде е истината.
След уволнението на Иван Александров молба за напускане подава инж. Атанаска Иванова, началник-отдел „Инвестиционни проекти", и се разделя с колегите си. Отива си и главният специалист от същия отдел Рачо Рачев. На 28 ноември трудовите си книжки от секцията прибират зам.-директорът инж. Добрил Добрев и главният инженер Николай Каменов. Обществена тайна във фирмата е, че още неколцина специалисти от варненския клон са написали молби за напускане, но ги крият из чекмеджетата, защото си търсят подходяща работа. На въпрос не се ли страхува за сигурността и безопасността на около 500 км железен път, който поддържа варненската секция, главният ревизор Кирил Ангелов отговори, че в момента се извършва оптимизиране на щата на НК „Железопътна инфраструктура". Предстояли съкращения, така че липса на квалифицирани специалисти нямало да има. Ако възникнели проблеми със щата, щели да доведат хора от секцията в Горна Оряховица или други райони в страната.
Източник: в. "Народно дело"