Измамиха варненци в магазин за мебели

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
13:28 / 09.09.2010
1471
Варненско семейство, станало жертва на злоупотреба в магазин за мебели. Потърпевшите разказаха, че в началото на август си поръчали спалня и гардероб, които трябвало да бъдат готови до 4 дни, но срокът непрекъснато бил удължаван. След като започнали да отброяват не дни, а цели седмици от направената заявка, разочарованите клиенти решили да си поискат обратно предплатените 500 лв. След като толкова време ни разиграваха, беше редно поне да ни върнат парите. За някои тази сума вероятно е нищо, но ние сме събрали средствата с къртовски труд и лишения, възмущаваха се ужилените варненци. Оказало се обаче, че не е никак лесно да си възстановят парите, тъй като последвали нови "совалки" до магазина. В крайна сметка обаче резултат нямало с мотива, че производителят не е във Варна и още не е изпратил сумата. След поредната разправия търговецът признал, че използвал получените 500 лв., за да покрие свой кредит и изобщо не е задвижил поръчката към мебелната фирма. Имал намерение да "поправи грешката си", веднага щом получи някакви доходи и може да се разплати. Така, докато смятали, че са жертва на производствени злоупотреби, клиентите разбрали, че всъщност са били измамени и дори ограбени. Чували сме, че заради кризата по-малки производители на мебели не са в състояние да реализират получените поръчки, но не сме и подозирали, че някой така мошенически може да решава личните си проблеми с парите ни, роптаеше семейството. Ядосани заради печалната развръзка на плановете си за обзавеждане, измамените действали дръзко и решително - харесали си спалня сред изложените и налични мебели, бързо организирали транспортирането й и така сложили край на своята драма. Виновният продавач не се възпотивил, за да не се вдига шум около случая.

От Комисията за защита на потребителите коментираха пред "Черно море", че досега не са се натъквали на подобен казус, но за сметка на това в практиката на експертите не липсват рекламации заради проблеми с обслужването във фирми за мебели. На всеки 2 месеца се регистрират по 2 - 3 сигнала от такъв характер, информира Илиян Станоев, директор на регионалното звено на КЗП. По думите му най-често жалбите са свързани със забавени поръчки и обикновено случаят намира разрешение веднага щом комисията се задейства. Нерядко от КЗП помагат на продавача и купувача да се споразумеят. Законът допуска различни способи за това, единият от които предвижда клиентът да се възползва от отстъпка в цената. Възможно е двете страни да постигнат съгласие за възстановяване на заплатените от потребителя средства. Целта е да се намери доброволно решение на спора, но ако търговецът откаже да удовлетвори рекламацията, се пристъпва към санкции в размер от 500 до 50 000 лв. Ако рекламацията е свързана със злоупотреба, която изисква намесата на други компетентни органи, ние съдействаме на гражданите да подготвят необходимите документи, така че жалбите им да се отнесат до съответните институции. Това трябва да стане в 7-дневен срок, обясни Илиян Станоев. Той изтъкна, че независимо от тежкия удар, който кризата нанесе върху много сфери на промишлеността, най-многобройни остават нарушенията при търговията с бяла и черна техника, както и в областта на телекомуникациите. От КЗП обаче се похвалиха, че с работата си през т.г. са постигнали 85% удовлетвореност на рекламациите.

Източник: в. "Черно Море"


Виж коментарите (0)
Още новини от Новини от Варна:
Теменужка Петкова проведе среща с Валдис Домрбовскис, обсъдиха чл...
Колко време губят варненци в задръствания годишно?
За пореден път: Мъж нападна екип на "Спешна помощ", този път в Иг...
Полицията във Варна спипа двама апаши – единият крал кабели, а др...
Празник е! Не желайте зло и не носете черно в този ден
Варна ще бъде един от най-топлите градове в България днес


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).