Най-честото констатирано нарушения е непосочване на срок през който стоките се продават с намалени цени. Друг вид нарушение е прилагането на съобщение за намаление за период по дълъг от месец.
"При началото на кампанията умишлено не бе обявен типа на търговските обекти, които предстои да бъдат проверени и обектите бяха избирани на случаен принцип", коментира Стоилов. Проверявани са различен вид търговски обекти, обявили съобщение за намаление. По този начин е останал и елементът на изненада за търговците. Илиян Стоилов коментира, че все повече търговците са започнали да се съобразяват с нормативните изисквания и при тях проверките приключват без нарушения.
"Бих посъветвал самите потребители да следят за нормативните изисквания, посочени в закона.", каза още Стоилов и припомни, че всяко съобщение за намаление трябва да посочва стоките и услугите, за което е валидно намалението. Търговците трябва да обявяват и условията, при които се извършват намаленията на цените и срока през който стоките и услугите се продават с намалени цени. Съобщението за намаление на цените се прави чрез поставяне на нова и стара цена, като старата е зачеркната или чрез думи, ясно обозначени една до друга. "Когато има посочен процент на намаление, той трябва да отговаря на реалното намаление, което е направено", допълни Станоев.
Източник: Агенция "Фокус"