Във всички случаи непълните реквизити нарушават икономическите интереси на потребителите и създават предпоставки за коментари, които не отговарят на реалността. "Тук имам предвид обективните дадености за качествен туризъм, който можем да предлагаме и една такава информация може да формира неточно очакване, а от там и неудовлетворението, въпреки всички други предпоставки за един силен туристически сезон. В по-малките населени места, където очакваме бум на туристи извън курортните комплекси, констатираме проблеми, свързани с обозначаването на легловата база. Много от хотелите са категоризирани като семейни хотели, но с надписите въвеждат в заблуда потребителя. Вместо семеен хотел, виждаме обикновен хотел, а разликата между едната услуга и другата е значително по-голяма в зависимост от изискванията, които закона въвежда към тях. Тук може да се получи съответното разочарование на туриста и той да получи по-ниско качество на услуга, независимо че и в двата случая, той попада в двузвездна категорийна символика", обясни Лазаров.
Той заяви, че са предприели съответните действия и са наложени санкции на тези хотелиери. "Ако този процес продължава, най-вероятно ще наложим и административни мерки, свързани с извеждането на нелоялни търговски практики от поведението на търговеца, който премълчава информацията и заблуждава потребителя, за да вземе съответното търговско решение, което потребителят не би бил взел", каза още председателят на КЗП.