КЗП проверява басейни и солариуми
Акциите на инспекторите от Комисията за защита на потребителите при заведенията за хранене и средствата за подслон и местата за настаняване ще продължат периодично през целия туристически сезон. Това съобщи Илиян Станоев, директор на регионалната дирекция на Комисията за защита на потребителите /КЗП/ във Варна. Ще се проверява основно липсата на цени и грамажи в листи и менюта при заведенията за хранене и развлечение.
Неводенето на регистър за рекламации също ще се санкционира от служителите на комисията, категоричен бе Станоев. Глобата за липса на регистър или неправилно водене на регистър е от 500 до 3 000 лева. Ще се проверява и категоризацията както на заведенията за хранене и развлечение, така и на средствата за подслон и местата за настаняване. При местата за настаняване ще се следи и дали регистрите за настанените туристи в обекта се водят коректно.
"При средствата за подслон и местата за настаняване също се изисква регистър за рекламации, както и предварителната информация не само за нощувките, но и услугите, които се предлагат в съответния туристически обект", добави Станоев. По думите му целта не е търговците да бъдат глобявани, а да им се обърне внимание на пропуските, те сами да следят за спазване на наредбите и изискванията, по този начин ще се повиши качеството на туристическата услуга, което е полезно и за самите търговци, и за потребителите. "Това, което можем да отразим като факт е, че след като обявихме тази акция, броят на нарушенията сравнение с други години за такива акции е по-малък", добави още Илиян Станоев.
През месец юли инспекторите от комисията ще продължат с проверките, като ще се обърне внимание на услугите, които се предоставят на туристите по отношение на допълнителни услуги към местата за настаняване и подслон - екскурзии, солариуми, водни атракциони по плажове и басейни. "Целият този кръг от услуги, които се предоставят в средствата за настаняване и места за подслон ще бъдат обект на наши проверки", каза още Станоев. Той призова търговците да спазват нормативните изискания по отношение на предварителната информация, която потребителят трябва да получи, но не само като цена, но и по отношение на безопасността на предлаганата услуга.
"По отношение на безопасността считам, че това е едно перо на което трябва да обърнем сериозно внимание, защото при предлагането на една такава туристическа услуга, без потребителят да е информиран до колко тя е безопасна, се застрашава живота и здравето на самия турист", коментира Илиян Станоев. Според него информираният потребител е разумният потребител. "Призовавам всеки потребител да търси възможно повече предварителна информация, когато ползва туристически услуги или закупува различен вид стока", завърши Станоев.
Източник: Агенция "Фокус"