Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
КЗП с над 1000 проверки по Северното и Южното Черноморие
Автор: Пламена Николова 15:00 / 07.08.2019Коментари (0)1414
©
Важно е когато хората пазаруват, както и когато пътуват сами или със семейството си, независимо дали само за уикенда или за дълга ваканция, да са добре информирани за своите права. Ясно е, че в съвременния свят информацията е лесно достъпна, но е важно също така тя да бъде достоверна и полезна. Ето защо инициативата на Европейски потребителски център, който функционира към Комисията за защита на потребителите,  да организира изнесени щандове на различни места има за цел да поднесе не само достоверна информация за потребителите, но и да им даде и решение в случай на конкретен проблем. Това посочи Константин Арабаджиев, член на Комисията за защита на потребителите, по повод разкриването на информационен щанд във Варна.

Инспекциите на обектите в морските курорти започнаха още преди началото на сезона, като инспекторите на Комисията за защита на потребителите са направили над 1000 проверки по Северното и Южното Черноморие, добави Арабаджиев. По думите му в комисията са постъпили сравнително малко оплаквания относно качеството на туристическия продукт. Най-честите нарушения, които са регистрирани в тази връзка, са свързани с наредбата за категоризацията на обектите.

В откриването на информационния щанд се включи и Игнат Арсенов, директор на дирекция "Контрол на пазара“ към КЗП.  

Кампанията "Вашите права“ се организира от Европейски потребителски център, като експерти на центъра ще бъдат във Варна и на 8 август, а след това в Бяла (9 август), в Поморие (10 август) и в Свети Влас (12 август).  

Идеята на тази инициатива е да предоставяме синтезирана и важна информация на хората на място по отношение на техните права при проблеми с търговци от други страна в ЕС, независимо дали става дума за пътуване или пазаруване, каза Ива Боцева, експерт в ЕПЦ. 

В рамките на кампанията "Вашите права“ през юли и август разкриваме еднодневни информационни щандове на различни места по морските ни курорти. На място хората най-често задават въпроси за това какви са техните права, в случай че самолетът им закъснее или полетът им бъде отменен. В подобни случаи е важно да се пазят всички необходими бележки, както и да се съберат доказателства и да се направят снимки, съветват експертите на ЕПЦ. Именно проблемите с транспорта са и най-честите причини за изпращане на жалби до центъра. По време на изнесените информационни щандове потребителите се интересуват основно и от това какво да правят, ако си поръчат стока онлайн и тя не пристигне или пък е доставена, но след това се развали и те не знаят как да се свържат с търговеца, защото той е в чужбина. 

За втора година наши партньори в кампанията са колегите от Центъра за развитие на човешките ресурси, които представят възможностите за мобилност по най-голямата европейска образователна Програма "Еразъм+“, както и съпътстващите дейности: Европас, Еврогайдънс, eTwinning и Евродеск.








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Бюджет 2025
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Влизането на България в Шенген
Риск от чума по дребните преживни животни
Парламентарни избори октомври 2024 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: