ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Кампания "Зона с 30 км/ч в града" на ул. "Преслав" в творческия квартал на Варна – "Таляна" | ||||||
| ||||||
ЗОНА 30 км/ч представлява зона за успокоено движение, където хората могат да се придвижват удобно и безопасно, било то пеша или с колело, а решението е удачно и за децата, младите и възрастните хора и хората с ограничена мобилност. Качеството на средата и безопасността на пешеходците са от решаващо значение. Според информацията, предоставена от МВР - Пътна полиция, това е “Една ефективна мярка за намаляване на пътнотранспортните произшествия с тежки последици в населените места е изграждането на зони с ограничение на скоростта на движение до 30км/час. Тези зони същественно се различават от останалите пътища в населените места и имат следните характеристики: - в тях се отделя значителна територия за пешеходци и велосипедисти; - в зоните се влиза и излиза през ясно означен вход като врата; - пътищата и прилежащите територии в зоната се проектират по такъв начин, че съдействат за снижение на скоростта; - използват се различен тип пътни покрития, за да се открояват местата за движение на различните участници в движението." Въвеждането на това ограничение на скоростта в населените места доказано води до следните ползи: 1. намаляване броя на загиналите и тежко ранените от ПТП, тъй като рискът това да случи при тази скорост е много малък; 2. намаляване на шума; 3. намаляване на вредните емисии; 4. по-бързо и по-безопасно придвижване на уязвимите участници в движението; 5. качеството на живот като цяло също се подобрява с оглед на намаленото ниво на шума, улесненото пресичане на улиците и намаления обем на вредните емисии; Къде и кога започва да се въвежда “зоната" като инфраструктурно решение? В момента тази зона е въведена в населените места на по-голямата част от страните на Европейския съюз. В Германия се въвежда през 1980г., в Швейцария през 1989г, във Франция 1990г., във Великобритания 1992г., в Италия 1996г. и т.н. В Германия има изградени над 17 000 зони "30км/час". В Холандия са обхванати над 30 000км. от уличната мрежа в населените места, което представлява повече от половината от уличната мрежа с потенциал да се преустрои. След въвеждане на “зони 30", вместо разрешените до тогава 50км/час, в Холандия е постигнато намаляване на средния брой на нараняванията с приблизително 25%. На първата световна министерска конференция по проблемите на безопасността на движението в Москва, редица лектори съобщиха за ефекта от въвеждането на “зона 30" и необходимостта от разширяване на нейното приложение; В проекта за Стратегия за подобряване на безопасността на движението по пътищата на Европа за периода 2011-2020г. на Европейския съюз “зона 30" е записана като стратегическо мероприятие. В България тази ефективна мярка "3она 30" не се прилага поради липса на нормативна уредба и съответни стандарти за изграждането ù. В този смисъл в проекта за насоки за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата бе записана отделна точка за “Зона 30". Във всички литературни източници се твърди, че “зоната 30км/час" е едно ефективно и ниско струващо мероприятие, което започва с правилното проектиране на уличната мрежа и градската среда. ЗОНА 30 в квартал "Таляна" Квартал "Таляна" беше обособен преди няколко години в централната част на Варна с визията да се развива като район на творческите индустрии. Той беше обект на изследване на пешеходната проходимост в рамките на проект “CityWalk" на Община Варна. В резултат бяха направени препоръки да се вземат мерки за намаляване на предпоставките за транспортни произшествия и за подобряване на достъпността за пешеходци в района. Една от предложените пилотни мерки в проекта е да се приложи ограничаване на скоростта на движение на автомобили до 30 км./ч в целия квартал. Информационни и образователни кампании от този тип, както и отбелязването на Световния ден без автомобили – 22 септември, се реализират с цел подпомагане на Община Варна в използването на устойчиви модели на градска мобилност. Те предполагат подобряване на пешеходната и велосипедната инфраструктура и на обществената транспортна мрежа в съответствие с целите и принципите, залегнали в ключовите стратегически документи на Европейския съюз. Един от тях е "Визия 0" на Европейската комисия – стратегически мерки, които да започнат да се прилагат с цел никой да не загива и да не бъде нараняван тежко при използване на пътната мрежа до 2030г. Дългосрочните цели са постигане на устойчива среда и подобряване на политиката на варненските власти с фокус върху развитието на публичните пространства, подкрепа на пешеходността, немоторизирания транспорт и ограничаване на автомобилния трафик. Ограничението на скоростта до 30 км/ч е доказано работещ начин, чрез който може хора и автомобили да са заедно в града, без той да изглежда като бойно поле. Да подкрепим прилагането му във Варна! |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Вдигат цената на водата във Варна от 1 януари 2025 г.
11:27 / 26.11.2024
Обявяват новия партньор на Ралица Паскалева в "Игри на волята"
08:51 / 25.11.2024
Благомир Коцев с важна заповед
15:47 / 26.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: