ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Кап. Богдан Богданов: Трябва да се приеме стратегия за развитие на морския и речен транспорт | ||||||
| ||||||
Едно от основните неща, които трябва да бъдат променени в най-кратки срокове се отнасят до законодателството, а второто което трябва да се случи, при това максимално бързо, е приемането на национална стратегия за развитие на морския и речен транспорт. "Това е нещо, за което настояваме от години. Подготвили сме не едно и две предложения, които обаче за съжаление остават глас в пустиня - просто не им се обръща внимание", посочи кап. Богдан Богданов. Според него Европа вече говори за интегрирана морска стратегия, а България няма дори национална такава. Едно от най-важните неща, които трябва да се случат според специалиста е децентрализацията, намаляване на администрация и избягване на тежката бюрокрация. По думите му в момента администрацията върви обратно пропорционално на корабите. Той обясни, че във времето, в което България е била водеща морска сила и е била давана за пример, като една от най-динамично развиваща се морски държави със 150 кораба плаващи под български флаг, в ДИК - София са работили 3-ма души. Сега когато корабите са под 30 на брой, работещите са над 60 души. Председателят на БМК заяви, че България има капацитетът да върне позициите си от преди 25 години по отношение развитието на морската индустрия. Според него обаче за това е необходимо желание и волята от страна на държавната власт. Той посочи, че от години Европейския съюз обръща огромно внимание на развитието на крайбрежните региони, които генерират над 40% от БВП на общността. "Едно от направленията, при които се толерира и се подкрепя държавната помощ, това е корабоплаването", заяви Богданов и добави, че без подкрепата на държавата тези сектори много трудно биха могли да излязат от кризата и да се развиват нормално. От години морския сектор настоява и за Държавен гаранционен фонд, който да подпомага корабостроенето и кораборемонта. "Такива фондове има на много места по света. Освен това ако искаме да увеличаваме корабите плаващи под български флаг трябва да има и съответно кредитиране на преференциални условия, нещо което при нас не се случва", подчерта председателят на БМК. Богданов коментира, че никак не иска да мисли, че това което се случва в сектора се прави умишлено, а по-скоро го отдава на неразбиране и неоценяване на проблема. Той посочи, че каквато и да е причината за това фактите са ясни и посочи, че до 1987 г. в България са се строили по 10 кораба на година, а сега се строят не повече от 2 максимум 3 кораба. Източник: Радио "Фокус" |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Важна промяна в една от основните автобусни линии във Варна
14:03 / 12.11.2024
Адско задръстване на варненски булевард
18:46 / 12.11.2024
Ето част от плановете за 2025 година на Община Варна
16:29 / 13.11.2024
Важен за Варна проект е на финалната права
12:03 / 12.11.2024
Сняг заваля на много места в страната
08:27 / 12.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: