Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Кап. Галин Николов: Варна ще има нов брегови център до края на 2014 г.
Автор: Екип Varna24.bg 16:28 / 26.07.2013Коментари (0)1353
©
Подписан е договорът за изграждане на двата брегови центъра във Варна и Бургас с консорциума, който спечели обществената поръчка за инженеринг (проектиране и строителство). Строежът започва около 15 октомври и трябва да приключи до края на 2014 г. Това заяви за "Черно море" кап. Галин Николов, ръководител на направление "Ръководство на трафика" към ДП "Пристанищна инфраструктура" (ДППИ). По неговите думи стойността на двата обекта е 3,7 млн. лв., но специално за техническото оборудване на варненския брегови център са предвидени още 1,5 млн. лв. или общо само тук ще бъдат инвестирани около 3,8 млн. лв. Все още текат процедури по обжалване на търговете за изпълнители на някои съоръжения от бъдещата Информационна система за управление трафика на плавателни съдове (VTMIS), която включва като отделна част (фаза 3) двата брегови центъра, но и този въпрос ще приключи до есента. Важното е, че със сегашното подписване на договора за строителството окончателно се отпушва реализацията на целия проект, която трябва да приключи успоредно със завършването на двата брегови центъра до края на декември следващата година, обясни Галин Николов.

Припомняме, че общо над 39 млн. лв. е стойността на VTMIS, финансирана по ОП "Транспорт", с чиято реализация ставаме първата държава в Черноморския регион, която ще има информационна система за управление на трафика на плавателните съдове.

Бреговият център за управление и информационно обслужване на корабоплаването, който се очертава да бъде един от новите символи на града, ще бъде разположен в началото на плавателния канал до Аспаруховия парк (на мястото на т. нар. манипулаторен пост № 1). Теренът е собственост на ДП "Пристанищна инфраструктура", вече има одобрен подробен устройствен план (ПУП) на сградата. Тя е четириетажна с 1000 кв. м разгъната застроена площ (РЗП). Предвижда се на първия етаж да бъдат разположени технологичните помещения, на втория - сървърите, ситуационния център, а на третия ще се намира оперативният център по обслужване на българската част oт Световната морска система за бедствие и безопасност (GMDSS), както и оборудването (VTS-GMDSS-RRL). Последният етаж ще е зает от оперативния център за управление на трафика. Върху покрива на бреговия център ще се издига 15-метрова метална конструкция за антенните устройства. Този вариант на проекта беше представен по време на общественото обсъждане на визията на обекта, което се проведе неотдавна в Дома на моряка. Според кап. Красимир Тодоров, управител на пилотска станция - Варна, в дискусията е надделяло мнението, че е нужно решение, при което съобразно ограничения размер на парцела и отпуснатите средства сградата да се изгради не само като модерно пристанищно съоръжение, но и архитектурна забележителност на входа на морската ни столица. Писмените становища на участниците във форума вече са изпратени на възложителя на обекта ДП "Пристанищна инфраструктура" и те ще бъдат отчетени на предстоящия технически съвет за окончателната визия на бреговия център, каза кап. Галин Николов. Преди всичко става дума за изграждането на технологична сграда с точно определено предназначение, която трябва да отговаря на съвременните нормативни изисквания, категоричен е той.

Направата на новия брегови център е наложителна, за да може да се разположи цялата апаратура в една сграда. С нейното въвеждане в експлоатация приключва интегрирането на всички подсистеми в единна национална морска информационна система, свързана с общоевропейските структури и в съответствие с актуалните изисквания на европейските и международните документи, обясни Галин Николов.

Сегашната оперативна зала на бреговия център за управление и информационно обслужване на корабоплаването има площ от 45 кв. м и се намира в сградата, известна като рейдовата кула на Морска гара (построена през 1968 г. като рейдови пост на пристанище Варна). Варненци още помнят инцидента преди 6 г., когато корабът Michail M при маневра за влизане в пристанището се блъсна в рейдовата кула. Пострадаха бетонната стена и насипът около съоръжението. Пораженията са възстановени, но все още на това място стои табела, която предупреждава да не се минава заради опасност от пропадане.

Съдбата на сегашната сграда на бреговия център ще се изясни напълно с концепцията за развитието на територията на пристанище Варна - Изток, каза още Галин Николов. Най-вероятно ще бъде запазена, като засега след откриването на новия център в нея ще остане пилотската станция, информационният център.

Новият брегови център ще осигури ефикасен контрол на движението на корабите от нос Емине до северната ни граница, коментира за "Черно море" кап. Димитър Димитров, председател на Българската асоциация на морските капитани. Според него това е много голям район, сегашната кула върши работа, но е малка за разлика от новата, в която ще могат да се поберат всички нови технически съоръжения, осигуряващи системата за контрол и управление на корабния трафик.

Освен двата брегови центъра във Варна и Бургас в рамките на системата VTMIS по черноморското ни крайбрежие се изграждат и други 14 комуникационни обекта. Цялостното й управление е нормативно възложено на ДП "Пристанищна инфраструктура", направление "Ръководство на корабния трафик".

Най-общо основните функции на системата за управление на корабния трафик VTMIS са:

- наблюдение на корабоплаването с цел координиране действията на корабите, плаващи в морските пространства на нашата страна, за да се избегнат ситуации, които могат да доведат до аварии, сблъскване, засядане и потъване на кораби;

- управление на корабния трафик във VTS зоните на страната;

- засилено наблюдение на плавателните съдове, които представляват опасност за корабоплаването, сигурността на човешкия живот на море и околната среда;

- събиране, съхраняване и предоставяне на информация за метеорологичната обстановка в пристанищата и подходните канали;

- разпространяване на информация за морска безопасност;

- осигуряване на комуникация между корабите и бреговите служби;

- осъществяване на обмен на данни с европейските системи за морска безопасност и сигурност.

Наред с всичко новата система ще позволи да се подобри планирането на посещенията в пристанищата и планирането по време на товаро-разтоварните операции в порт Варна.

Източник: в. "Черно море"









Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Катастрофи в България
Зима 2024/2025 г.
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Бюджет 2024
51-ото Народно събрание
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: