© Varna24.bg | | Концесионери от Китай, Южна Корея и Далечния изток може да развиват български летища, гари и пристанища. Основният поток товари върви от Далечния изток към Европа, ако може да минат през България, би било чудесно, заяви зам.-министърът на транспорта Камен Кичев. Той представи стратегията за развитие на транспортната инфраструктура чрез концесии. Летищата, пристанищата и гарите ще бъдат рекламирани по света. С промени в Закона за концесиите пък ще се ускорят процедурите.5 летища, 5 пристанища и 4 гари да бъдат дадени на концесия в периода 2010-2013 г., предлага Министерството на транспорта. Така инвестициите в тях може да достигнат 1 млрд. лв. Най-голям интерес се очаква да има към пристанищата Варна и Бургас, каза Кичев. Пристанищата Русе, Видин и Лом частично или изцяло също ще бъдат дадени на концесия. Централна гара София ще бъде предложена за концесиониране заедно с гара "Подуяне". Още се преговаря със Столична община към жп пакета да се включат Ротондата и предгаровият площад. На концесия ще бъдат дадени и гара "Пловдив" и гара "Варна". Към концесията за летище Русе ще се включи изграждането на 4-километрова жп линия до магистралата Варна-София. Ще бъдат предложени концесии за летищата Горна Оряховица и Стара Загора, карготерминала и пътническия терминал на летище Пловдив, както и концесия за изграждане на карготерминал на летище София и евентуално за столичния Терминал 1, където кацат нискотарифни авиокомпании. За обектите, към които няма интерес, няма да се обявява процедура, заяви зам.-министър Кичев.
Източник: в. "Стандарт" |