Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Китайци може да построят плавателен канал от Варна до Русе
Автор: Екип Varna24.bg 15:58 / 11.02.2015Коментари (0)1668
©
Китай може да построи плавателен канал от Варна до Русе, научи Maritime.bg. Три мащабни проекта са били предложени на посланика на Поднебесното царство у нас, за развитие на Североизточния регион.

"Освен градеж на плавателен канал, който да свърже Черно море и река Дунав, сме предложили изграждане на аутобан и железопътна линия", каза областният управител на Варна.

По думите му е била открита цялата документация от 1972 година, когато е извършено цялостно проектиране на канала. "За щастие проектът, разработен от 3000 проектанта, не е унищожен", каза Пасев и добави, че по много обща сметка градежът сигурно ще глътне 3,6 млрд. лева.

От администрацията на областта обаче дебело са подчертали пред китайските партньори, че държавни гаранции за подобен градеж не могат да бъдат осигурени.

"Подобен мащабен проект би имал значение не само за България, а за целия съюз", добави още Пасев. Според него предложеният проект се е харесал на китайската страна и към него има интерес, но предстои да се водят още разговори.

"Това е една много стара идея, която е свързана с нарастването на силата на морското обществено движение у нас и водещата роля на Българския морски народен сгоров през 20-те години. Идеята се издига и обсъжда на високо равнище, както и сред професионални организации на архитекти, инженери и строители. България е много ощетена след Ньойския договор, оставаме без Северна и Южна Добруджа. Именно това е причината за търсене на начини за съкращаване на превозите и повишаване атрактивността на пристанищата във Варна и Русе чрез свързването им с канал. Голямо е било общественото движение за защита на тази идея, защото каналът осигурява поминъка на голяма част от населението, а и не на последно място подобен проект би осигурил водоснабдяване на тази част от страната. По времето на социализма идеята се издига отново. Доколкото ми е известно има изчисления до стотинка на стойността на целия проект. Наши специалисти дори са ходили в тогавашната ГДР и е възприета идеята за използване на шлюзова система, за да се ликвидира денивелацията между Русе и Варна. Според идеята, началото на канала е трябвало да бъде във Варненското езеро, където в момента е Пристанище Варна - Запад. Има две мнения за провала на проекта. Според първото, което е по-логично, направените изчисления не са окуражили хората и проектът е оставен за по-добри от финансова гледна точка времена. Според второто мнение, което е по-скоро част от градския фолклор, Тодор Живков е отстъпил пред Чаушеску, а Румъния изгражда канала Черна вода - Констанца", обясни пред Maritime.bg главният редактор на "Морски вестник" капитан II ранг о.з. д-р Атанас Панайотов.

Припомняме, че Китай започна строителството на новия плавателен канал в Никарагуа. Огромният инфраструктурен проект, който трябва да се конкурира с Панамския канал, е финансиран с 50 млрд. долара. 278-километровият канал трябва да бъде готов около 2020 година, а според правителството на страната ще осигури 10% растеж за местната икономика.









Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: