Бурният вятър, който премина над Варна в петък, причини поражения върху стотици автомобили. Най-често става въпрос за изпотрошени стъкла вследствие на паднали клони от дърветата. Това респективно провокира и наплив в центровете за смяна на автостъкла, както и при застрахователите.
Повечето застрахователни компании нямат дежурен за оглед през почивните дни, установи проверка на „Народно дело". Адвокат Явор Якимов обясни, че ако сте имали щета в следствие на бурята, няма никакъв смисъл да викате КАТ, за да бъде установено произшествието. В най-лошия случай е възможно застрахователите да ви поискат документ от Националния институт по хидрология и метеорология, който да удостовери, че в петък е имало буря. Това обаче е малко вероятно, тъй като природната стихия бе очевидна за всички.
Щетите ще ви бъдат възстановени само в случай, че имате застраховка „Каско". Когато става дума за счупени стъкла и фарове, застрахователят е длъжен да покрие разходите в пълния им размер, посочи юристът. Практиката гражданите да носят и клона, строшил стъклото, също е излишна.
Обикновено в центровете за смяна предлагат няколко варианта за подмяна - с оригинално стъкло или друго, което струва двойно по-евтино. Застрахователят е длъжен да възстанови сумата за оригиналното стъкло. Обикновено парите се привеждат 15 дни след подмяната.
Източник: в. "Народно дело"