Според него най-важното за морската столица, за да не остане тя в транспортна изолация, е изграждането на магистрала "Хемус".
Други приоритетни проекти са преместването на пристанището и превръщането на зоната около Морска гара в пешеходна. Облагородяването на района ще превърне Варна в по-атрактивна дестинация за криузните кораби, чиито туристи са платежоспособни, смята Портних.
Той е на мнение, че няма логична причина територията до Морска гара да не бъде със свободен достъп, както вече е станало в Бургас. Ако няма пречки, проектът може да бъде реализиран до началото на летния сезон.
Общината ще настоява държавата да й прехвърли собствеността върху алеите в местността "Салатанат", за да може да бъде обновена Морската градина. Кметът категорично отхвърли възможността алеите да получат статут на улици.
"Паркът трябва да бъде съхраняван като такъв. Морската градина е символ на града и трябва да й върнем блясъка", коментира Портних.
Иван Портних се надява общинските средства за възстановяване на инфраструктура на "Аспарухово" и за укрепване на новообразуваните свлачища след потопа на 19 юни да бъдат възстановени от държавата. Досега на меснатата власт са преведени около 4,1 млн. лв. На държавна помощ и на средства от европейския фонд "Солидарност" ще се разчита и за изграждане на двата охранителни канала на улиците "Горна студена" и "Моряшка".
Според кмета бедствието е доказало, че доброволчеството не е забравена дума, тъй като обществото е реагирало солидарно към нещастието на пострадалите. Общината ще кандидатства по проект за изграждане на ново рибарско селище в "Аспарухово", което да бъде превърнато и в туристическа атракция.