След срещата със синдикалистите от КНСБ, кмета на Варна
Иван Портних обясни за радио "Варна" новия принцип на управление на "Градски транспорт" ЕАД Варна:
Въвеждаме на нова система на отношения между дружеството и общината в която "Градски транспорт" ЕАД Варна ще се явява оператор, ще извършва тази дейност за която е специализирана общината ще събира приходите от тази дейност и ще се разплаща с оператора на база разходите му на километър пробег.
Иван Портних каза, че този пробег в годишен план се определя от транспортната схема, одобрена от Общински съвет Варна и самите разписания по отделните линии. Това според него ще даде на дружеството стабилност и спокойствие защото формулата на разплащане ще бъде ясно дефинирана.
“Една крачка в тази посока бе решението на ОС последната сесия на миналата седмица за увеличаване на субсидията, като това увеличение беше изчислено на база новата формула. След приключване на ремонта по бул. "Левски" да стартира функционирането на скоростния коридор, тъй нареченото BRT трасе, да бъде приета новата транспортна и тарифна схема. Тарифната схема цели да регламентира новите опции и възможности за пътниците. На първо място това е зонирането и на второ място времевия билет, който дава възможност на хората да ползват две линии в рамките на определен часови период", обясни кметът.