© | | Кметът на Варна Иван Портних освободи от работа Иво Филипов, директор на дирекция "Местни данъци и такси", Юлия Качкова - директор на дирекция "Финансово-стопански дейности", Венцеслава Коева - началник сектор в отдел "Вътрешен контрол", Александър Димитров - началник отдел "Транспорт". "Един от ангажиментите, който поех към варненци по време на предизборната кампания, бе реорганизация и проветряване на общинската администрация. Този процес е перманентен - знаете, че първоначално бяха освободени от работа повече от 20 ключови фигури от екипа на Кирил Йорданов. На много хора бе даден шанс, но явно лошите практики са трайно усвоени, така че реорганизацията не приключва. Всеки, който не иска да приеме темпото, подходът и начинът на работа, които налагаме, няма да бъде част от екипа, с който работя и с който сме си поставили редица амбициозни цели и задачи", обяви на пресконференция кметът Иван Портних.
Одитен доклад за извършване на проверка на просрочените данъчни задължения към местния бюджет за периода 2009 - 2013 г., установил, че несъбраните задължения на общината са близо 60 млн. лв. "Ако не предприемем бързи и адекватни мерки, 5-годишният давностен период ще изтече и общината ще изгуби тези средства", каза кметът. Той допълни, че друг мотив за кадровите промени е установен избирателен подход по отношение на ревизиите и съдебни процедури по събиране на взиманията.
"Категорична промяна в механизма на събираемост на местните данъци и такси ще бъде налагана оттук нататък, за да бъде защитен интереса на варненци", каза още кметът.
"Първата стъпка вече е направена - водим разговори с министерството на финансите за нов софтуер, съвместно с "Информационно обслужване", който е разработен специално за нуждите на общинските администрации. Той е свързан с всички други институции, което дава възможности за реален контрол върху процеса за събиране на данъците", каза Иван Портних. Работата по внедряването на програмата ще отнеме около 2 месеца. |