В проучването са включени търговски улици "Александровска" в Бургас и "Александър Батенберг" в Пловдив с нива съответно от 900 и 780 евро на кв. м за година. Наличните търговски площи по главните улици на Варна са около 16 хил. кв. м, а в София - 38 хил. кв. м, сочат данните на консултанската агенция Соlliers. Поне три са сериозните причини за отстъплението на бул. "Княз Борис I", както и на столичния Витоша" - задържане на наемните нива на магазинитес през тази година, натискът на търговските центрове от типа мол, които привличат елитните марки, и липсата на големи площи за навлизането на сериозни наематели на булеварда, коментират брокери на местния пазар за недвижими имоти.
На базата на индикаторите от последните месеци, от консултанската компания очакват пазарът на търговски имоти да се задържи на това равнище през следващите месеци. Като цяло настроението на местния пазар остава позитивно. Очаква се обаче догодина много наематели да използват по-трудните пазарни условия, за да договорят по-изгодни условия с наемодателите. Наемателите са станали по-малко склонни да плащат високи наеми освен за изключителни обекти като качество и локация, пише в доклада.
В същото време редица нови международни търговски марки имат планове за навлизане в морската столица след завършването на следващите два мола "Галерия" и "Грандмол Варна", което ще увеличи предлагането на модерни търговски площи. Наскоро от компанията съобщиха, че 5% от международните вериги планират да разширят бизнеса си у нас през идващите 5 - 6 години.
Източник: chernomore.bg