© | | Единствената действаща в момента велоалея в града е по-опасна за колоездачите от движението им по пътя. Причината е боята, която е използвана за нея, тъй като при дъжд тя става изключително хлъзгава, разказаха представители на Велоклуб "Устрем".Момчетата от клуба бяха дошли в общината с надеждата да успеят да представят пред съветниците по време на сесията им проблемите си. Това обаче така и не се случи. Въпреки че бе гласувано да им се даде думата, заседанието бе разпуснато поради липса на кворум преди да дойде техният ред.
Велосипедистите разказаха, че не само искат общината да си изпълни обещанието и да построи още два лъча велоалеи. Според тях проектът не е доизмислен, защото трябва да има и връзка между самите лъчове, както и да се изградят алеи из Морската градина.
"Искаме Варна да се превърне в европейски град, където основното предвижване да е с колело", заявиха те. За положителен пример в тази насока посочиха практиката на редица европейски страни, като Холандия и Белгия, където из градовете колелото е основен метод за предвижване. Разбира се, това се дължи не само на изградените мрежи от алеи, но и на перфектно функциониращия градски транспорт.
Освен липсата на места, където да карат, колоездачите се сблъскват и с много други проблеми - за велосипедистите знаци няма, шофьорите са нетолерантни, а из града няма къде да си оставиш колелото на сигурно място.
Подозрения, че във Варна има организирана престъпна група за кражба на скъпи колелета, изказа пред нас управителят на "Устрем" Здравко Василев. Като собственик и на магазин за велосипеди, Василев има сигурни наблюдения, че 80 % от задигнатите из града велосипеди никога не се появяват отново тук. "Полицаите обаче не ни взимат на сериозно, защото нямат представа колко скъпо може да е едно колело", обясни Мирослав Стефанов, също член на клуба. В подкрепа на думите си, те споменаха, че собствените им колелета струват между 1000 и 2000 лева.
Неприятна случка с участието на невнимателен шофьор пък навежда колоездачите на мисълта, че из Варна има служители на КАТ, които или не познават Закона за движение по пътищата, или игнорират произшествията с велосипеди. Стефанов разказа, че преди време водач на МПС му пресякъл пътя неправилно, заради което се наложило да набие рязко спирачките и последвало тежко падане. Когато повикал катаджиите и се оплакал, че шофьорът е виновен за ПТП, те отрекли изобщо да има такова, понеже нямало директен контакт. Разговор с адвокат обаче опровергал катаджиите, тъй като в случая действие на водача довело до маневра, при която Стефанов паднал и вследствие получил средна телесна повреда. Освен това, оплака се още той, няма кой да глобява автомобилите, които паркират върху алеята. "Лично съм виждал как служители на Общинска полиция минават покрай коли, спрели върху алеята, и обръщат гръб".
Въпреки, че вчера не успяха да изкажат проблемите си пред местния парламент, велосипедистите бяха категорични, че ще присъстват на следващата сесия. Те припомниха и протеста си от края на април под мотото "В търсене на изгубената велоалея".
Източник: "Позвънете: ВестникЪт" |