ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Комисията за защита на потребителите иска от БТК да отстрани неравноправни клаузи | ||||||
| ||||||
Една от неравноправните клаузи в общите условия гласи, че "БТК се ангажира да отстрани всякакви неизправности ... във възможно най-кратък срок". Така разписана, тя предоставя възможност на търговеца да разтегля неопределено дълго във времето изпълнението на своя ангажимент да премахне възникналия проблем. "БТК" АД следва да посочи краен срок, в който се ангажира да отстрани всякакви неизправности и повреди, възникнали при предоставянето на услугата БТК ADSL. Друга уговорка на телекома задължава клиентите му при неизпълнение на тяхно задължение да заплатят необосновано висока неустойка, независимо от основанието, на което потребителят отказва да ползва или заплаща предоставяната услуга. Текстът гласи, че ".....потребителят може да прекрати предоставянето на услугата БТК ADSL преди изтичането на първоначалния уговорен срок, като заплаща на БТК месечните абонаменти до изтичане на съответния срок". С две други клаузи в общите условия на договора се изключва възможността потребителят да прекрати сключения договор при пълно или частично неизпълнение на договорното задължение от страна на БТК АД. В същото време доставчикът има право на това. Ако потребителят забави плащането с десет дни, операторът преустановява доставката на услугата, при това без да уведоми клиента си. В този смисъл клаузите са неравноправни, тъй като позволяват на търговеца да се освободи от задълженията си по договора по своя преценка, като същата възможност не е предоставена на потребителя. Общите условия за предоставяне на услугата БТК ADSL не предвиждат право на клиента да получи обезщетение за неизпълнение на договора от страна на фирмата на стойност, равна на тази, която той й дължи при неизпълнение на свое задължение. Освен това те налагат на потребителя да заплаща точно предвидените месечни вноски /дори и под формата на неустойка/, независимо от това дали "БТК" АД доставя услуга с качество, отговарящо на договорените условия. Експертите на КЗП са изготвили писмо до "БТК" АД с препоръки да бъдат отстранени визираните неравноправните клаузи. В писмото се съдържа и задължение телекома да уведоми по подходящ начин потребителите за направените промени и да изпрати до контролния орган официален писмен отговор по какъв начин е уведомил клиентите си за направените промени. Фирмата ще трябва да предостави на КЗП коригираните договори в рамките на седмица. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Важна промяна в една от основните автобусни линии във Варна
14:03 / 12.11.2024
Адско задръстване на варненски булевард
18:46 / 12.11.2024
Ето част от плановете за 2025 година на Община Варна
16:29 / 13.11.2024
Готви се увеличение на финансовото бреме за варненци?
14:51 / 13.11.2024
Важен за Варна проект е на финалната права
12:03 / 12.11.2024
Сняг заваля на много места в страната
08:27 / 12.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: