© BulPhoto | | 10 детски градини и 10 училища във Варна ще отворят врати от 16.30 до 18.30 часа за родители на деца със специални образователни потребности. Денят на отворените врати е част от програмата "Толерантно общество за включващо образование" на Фондация "Карин дом", която се реализира в партньорство с Община Варна.Целта е родители на деца със специални потребности, на предстои записване или вече посещават съответното учебно заведение, да могат да се консултират и да дискутират въпроси, свързани с приобщаването на техните деца в детската градина или училището. Идеята е също така родителите да дадат своите препоръки и мнения за процеса на включващо образование, обясни Мариана Николова, директор на център "Карин дом".
Детски градини и училища, участници в програмата "Толерантно общество за включващо образование" на фондация "Карин дом":
Детски градини:
ЦДГ 3 Детско градче ЦДГ 17 Валентина Терешкова ЦДГ 7 Изворче ЦДГ 15 Гълъбче ЦДГ 13 Звездичка ОДЗ 13 Детска радост ЦДГ 43 Синчец ЦДГ 30 Мечо пух ЦДГ 44 Крилатко ЦДГ 18 Морски свят
Училища:
ОУ Иван Вазов СОУ Неофит Бозвели 7 СОУ Найден Геров ОУ Капитан Петко Войвода ОУ Д. Чинтулов ОУ П.Р.Славейков ОУ Г.С.Раковски ОУ Ч.Храбър СОУ Васил Друмев ОУ Васил Априлов
През октомври фондация "Карин дом" във Варна работи по втория етап от програмата "Толерантно общество за включващо образование". Стартирана през март тази година с въвеждащ семинар и практикум за усвояване на знания и умения за комуникация от учители от общообразователните училища и детски градини във Варна, програмата има за цел да ускори прехода и да повиши разбирането за включващо образование. Много често то се бърка с интегрирано образование, при което е достатъчно физическото присъствие на дете със специални образователни потребности в учебното заведение, а не развитието на неговия потенциал в една приобщаваща среда, каквато е философията на включващото образование.
Във втория етап на програмата, който тече в момента, учителите, участвали в практикума, разпространяват придобитите знания и опит сред своите колеги и ръководства в учебните заведения, където работят. Този т. нар. подход на каскадно обучение подчертава значението на сътрудничество между учителите, като опосредства един процес на обмен на знания и опит в училището/детската градина, в който могат да участват родители, асистенти и други специалисти, работещи с деца със специални образователни потребности.
През каскадни обучения преминават общо 450 учители от варненски училища и детски градини.
Източник: Дарик |