Над 15% увеличение на превозените товари отчита браншът тази година, което е сериозен ръст в износа на фона на тоталния срив през 2009 г. До края на 2010 г. се очаква през българските морски пристанища да преминат до 150 000 TEU (контейнерни единици товари), стана ясно на конференцията. По данни на пристанище Варна товарооборотът за първите девет месеца на 2010 г. е увеличен и прогнозата е за ръст от 15% за годината. На този фон още повече се налага необходимостта от инвестиции в инфраструктурата и особено в модернизацията на морските ни пристанища, заяви Георги Минчев. Това мнение се е наложило на приключилата конференция за интермодалния транспорт в София. След многото умувания (от некомпетентност или прикрита злонамереност) дали трябва да изграждаме нов терминал във Варна, докарали сме я дотам, че страната ни е единствената в ЕС, която продължава да няма модерно контейнерно пристанище. Наличието на специализирани терминали в Солун и Констанца ще продължава да отклонява товаропотока от българските пристанища, предупредиха по време на форума експерти от водеща логистична компания.
Над 300 интермодални терминала има в ЕС. В Германия те са 42, в Австрия - 22, а в Румъния - 13. У нас има само няколко архаични терминала от времето на социализма, припомниха експертите. Според тях над 15% от транспорта е интермодален в ЕС, а през 2020 г. по този начин ще се придвижват 40% от всички товари.
Източник: в. "Черно Море"